تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر علوم خبر داد:
راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه‌پیام‌نور در منطقه آزاد اروند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد اروند برای راه اندازی شعبه بین الملل این دانشگاه و جذب دانشجوی خارجی خبر داد
 معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد اروند برای راه اندازی شعبه بین الملل این دانشگاه و جذب دانشجوی خارجی خبر داد.

سید ضیاء هاشمی ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که آغاز سال تحصیلی پیام نور کشور را در هویزه داریم. حقیقتا در کشور در انقلاب اسلامی ایران اتفاقات بسیار زیادی رخ داده و پیشرفت های خوبی داشتیم و زحمات و تلاش ها و پیشرفت های کشور یک طرف و انعکاس آنها نیز که وظیفه اصحاب رسانه است نیز در طرف دیگر.

وی افزود: پیام نور، ۱۷ هزار خانواده شهید و جانباز را تحت پوشش خودش قرار داده و ۲۵ شهید مدافع حرم را در سراسر کشور دارد. چهار هزار و ۵۰۰ عضو هیئت علمی را دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به هر حال دانشگاه های ما در نزدیکی زندگی خانواه ها قرار داشته و دانشجویان با خانواده های خود نیز ارتباط دارند و خوابگاه در استان های مختلف ندارند. از کانون گرم خانواده دور نبودن خودش یک اصل اخلاقی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

هاشمی ادامه داد: باعث افتخار است که سال تحصیلی خود را با اندیشه امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا آغاز کنیم و به فرموده رهبری «الگو قراردادن شهیدان انقلاب اسلامی ما را به قله های افتخار می رساند».

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: دانشگاه قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن رویکردی متفاوتی از هم داشت. قبل از انقلاب تنها ۱۴۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم و بعد از انقلاب امروز چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم که بر اساس وزارت علوم ۶۲ درصد را بانوان دارند.

وی بیان کرد: شور و علاقه و رویکرد نظام و انقلاب و اسلام که به اخلاق های معنوی است در توسعه دانشگاه ها تأثیر بسیار خوبی داشته است. قشری که به عنوان اهرم رشد و معنویت در خانواده های قبل از انقلاب شناخته نمی شدند امروزه می توانند در رشد فضائل اخلاقی خانواده ها مؤثر باشند.

هاشمی عنوان کرد: سرنوشت کشور ما به تعبیر امام راحل از دانشگاه ها رقم می خورد و مقام معظم رهبری نیز تأکیدات بسیاری را در زمینه دانشگاه برای انجام علم و تحقیق و جریان آرمان گرایی ها و هدف گذاری های سیاسی و اجتماعی داشته اند که باید این مهم را در اولیت قرار دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور  گفت: باید بتوانیم در حرکت پیشرفت جامعه به سمت فناوری ها موثر باشیم و این موضوع آرمان گرایی خیلی برای ما اهمیت دارد. یکی از زیر گزینه های آن توجه به زندگی شهدا و کسانی که برای حیات این کشور خون خود را ریخته و ایثارگری کرده و هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند، است.

وی افزود: علت اینکه خوزستان و هویزه را برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه پیام نور انتخاب کردیم این است که همه دانشجویان کشور زندگی و آغاز سال تحصیلی را در کنار شهدا شروع کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: همه استان ها شروع کار خود را به برکت شهدا خواهند داشت ولی شاخص کار ما شهید علم الهددی و دیگر شهدای هویزه است. خوزستان در هشت سال دفاع مقدس پیشگام بوده و مقاومتی که در خوزستان بوده در هیچ جای کشور نبوده است.

اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به دانشگاه

هاشمی عنوان کرد: اردوهای جهادی را در بخش های مختلف دانشگاه به ویژه بسیج داریم که متولی آن تشکل های بسیج دانشجویی هستند. سال گذشته که به خوزستان و هویزه سفر کردیم وزیر علوم هم حضور داشتند و در آن جلسه یک گزارش داد که یک میلیارد بودجه را به دانشجویان برای برگزاری راهیان نور دانشگاه های سراسر کشور تصویب کرد که من اعلام کردم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار را فقط برای دانشگاه پیام نور به تنهایی اختصاص داده ام.

وی در ادامه گفت: اولین جشنواره ملی قرآن را در دانشگاه پیام نور کشور داشتیم و همه دانشگاه ها زیر نظر دانشگاه پیام نور این مسابقات را برگزار کردند. جشنواره ملی حرکت را داشتیم در عرصه های مختلف علمی که برای تقویت خروجی علمی داشتن، کارآفرینی و اختراعات برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه یک دانشجو در جشنواره حرکت ۲۵ اختراع داشت افزود: جشنواره سازه های ماکارانی را نیز داریم و جشنواره سبک زندگی معنوی و علوی را در استان خراسان در سبزوار برگزار کرده که برای آشنایی جوانان با ارزش های انقلاب و اسلام و معونیت بسیار مطلوب و موثر است.

کمترین تخلفات دانشجویی را داریم

هاشمی تصریح کرد: بزرگداشت مفاخر فرهنگی و راه اندازی مراکز مشاوره را در مراکز استان ها داشتیم. به عنوان دبیر کمیته انضباطی باید اعلام کنم که کمترین تخلفات دانشجویی را در دانشگاه پیام نور داریم. پیام نور است که توسط نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها آن را دانشگاه اخلاق و فرهنگ معرفی می کنند. در عرصه ورزش هم فعال هستیم و از نظر بدنی و خلاقیت و رشد دانشجو نیز بسیار فعال هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲ المپیاد زنان در قم و مردان در همدان برگزار کردیم. دانشجوی دانشگاه پیام نور البرز در کره جنوبی اول شد و در مسابقات آسیایی نیز دارای جایزه می شویم و به ما سهمیه دادند تا در مسابقات جهانی به صورت رایگان شرکت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشگاه ها مرکز علمی هستند که می توانند راه و طرح ارائه دهند و سیاست های کلی نظام را تبیین کنند. بیشتر پذیرفته شدگان تحصیلات تکمیلی طبق اعلام وزارت علوم بیشتر از دانشگاه پیام نور است. خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی دارد و باید از این ظرفیت ها در راستای تقویت ظرفیت های دانشگاهی این استان استفاده کنیم

هاشمی بیان کرد: حتی می توانیم شعبه بین الملل را در منطقه آزاد اروند راه اندازی کنیم و از کشور عراق و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز دانشجو را جذب کنیم. اعلام آمادگی از منطقه آزاد اروند هم صورت گرفته و از برخی کشورهای منطقه نیز اعلام آمادگی برای اعزام دانشجو به استان خوزستان کرده اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور عنوان کرد: یکی از اهداف دانشگاه است که می تواند در عرصه بین المللی بسیار فعال باشند. مرکز قشم و کیش هم داریم. البته در ۶۴ کشور هم بر اساس ارتباط با دانشگاه پیام نور دانجشو داریم و باید از موقعیت و ظرفیت دانشگاه پیام نور استفاده کنیم.

وی گفت: دانشگاه پیام نور نیز مدنظر قرار دارد تا امتیازات خاصی را به دانشجویان این دانشگاه اختصاص دهد. تشویق دانشجویان مخترع، مبتکر و فعال را دارد که از سمت دانشگاه مورد حمایت قرار می گیرند و امتیازت ویژه را نیز مدنظر داریم.

هاشمی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از توان همه دانشگاه استفاده کنیم یک تفاهم نامه ای بین دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی منعقد شده تا از ظرفیت های همدیگر برای توسعه و پیشرفت این دانشگاه ها استفاده کنیم. از طرف ستاد نانو دانشگاه پیام نور مور تقدیر قرار گرفت و باید از همه ظرفیت ها برای کمک به دانشجویان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با این نیت که بتوانیم توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی این استان داشته باشیم سال گذشته امکانات خوبی را به دانشگاه های استان دادیم. اعتبارات فرهنگی استان را ۳۰ درصد افزایش می دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور  در پایان افزود: مرکز مشاوره تخصصی را به کل شهرهای خوزستان تعمیم می دهیم که برای استان درآمدزایی دارد و نیازهای اجتماعی، فکری و فرهنگی را پاسخ می دهد و به سوالات دانشجویان نیز پاسخ می دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار