تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان:
متوسط دریافتی از دانشجویان 110 تا 400 هزار تومان است
رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: متوسط دریافتی این دانشگاه از دانشجویان بین 110 تا 400 هزار تومان است
رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: متوسط دریافتی این دانشگاه از دانشجویان بین 110 تا 400 هزار تومان است و بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمد دانشگاه از سرانه دانشجویان تأمین می‌شود، اما بخشی نیز از طریق نهادهای مردمی، بخش‌های خصوصی و استانداری تأمین مالی می‌شود.

دکتر علیرضا اقبالی در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی که روز چهارشنبه 31 شهریورماه در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به‌عنوان یک دانشگاه تخصصی به امر آموزش از راه دور مبادرت کرده است و دانشگاه پیام نور استان نیز بیشتر به‌صورت نیمه‌حضوری فعالیت می‌کند و تلفیقی از تشکیل کلاس، کتب آموزشی و سیستم آموزشی متمرکز است.

وی افزود: در این دانشگاه 31 واحد و مرکز آموزشی، 50 هزار دانشجو، حدود 180 عضو هیأت‌علمی، 88 رشته و نزدیک به 500 کارمند وجود دارد و نسبت استاد به دانشجو نیز حدود یک به 300 است؛ همچنین بیشتر رشته‌ها از شاخه‌ی علوم انسانی است.

اقبالی در پاسخ به این‌که در توزیع رشته‌های این دانشگاه به چه صورت نیازسنجی شده است، گفت: رشته‌های پرمتقاضی دانشگاه، رشته‌های پرمتقاضی کشوری هستند اما تقاضای اجتماعی برای رشته‌های مرتبط با کشاورزی و شیلات که پتانسیل قابل توجهی در خوزستان دارند، کمتر است و دانشگاه برای افزایش این تقاضا، هدایت از طریق افزایش اطلاعات عمومی درباره رشته‌ها را در پیش گرفته است، با این حال گسترش این رشته‌ها در دانشگاه‌های دیگر سبب شده که تقاضای آن در این دانشگاه کاهش پیدا کند.

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان در خصوص رتبه‌ی این دانشگاه و اهداف عالی آن، عنوان کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها با محورهای متفاوتی انجام می‌شود و دانشگاه پیام نور خوزستان از لحاظ جمعیت دانشجویی رتبه سوم را پس از استان‌های تهران و اصفهان در کشور دارد. ازجمله اهداف دانشگاه پیام نور، آموزش با کمترین هزینه‌ی ممکن، در همه جا و برای همگان است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط دریافتی این دانشگاه از دانشجویان بین 110 تا 400 هزار تومان است و بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمد دانشگاه از سرانه دانشجویان تأمین می‌شود، اما بخشی نیز از طریق نهادهای مردمی، بخش‌های خصوصی و استانداری تأمین مالی می‌شود.

اقبالی گفت: تعداد کلاس‌های حضوری این دانشگاه تقریباً یک سوم دانشگاه‌های دیگر است و ماهیت این کلاس‌ها بیشتر به‌صورت رفع اشکال است؛ ما هم انتظار نداریم که اساتید در یک مدت محدود درسی را که در دانشگاه‌های حضوری تدریس می‌شود، تدریس کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار