تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پناهجوی 16 ساله در آلمان:
می‌خواستم با داعش همکاری کنم / ارسال دستور ساخت بمب از خارج
گفته می‌شود که "رابط" نامبرده در خارج از کشور با داعش در ارتباط بوده و برای فرد مظنون "دستورهای مشخص" برای ساختن بمب فرستاده است.
 پلیس آلمان در پی دستگیری نوجوانی ۱۶ ساله در اقامتگاه پناهجویان در نزدیکی شهر کلن اعلام کرد که فرد مظنون آماده‌ همکاری با داعش بوده و از "رابط خود در خارج دستورهای مشخص" برای ساختن بمب دریافت ‌کرده است.

به گزارش دویچه وله، بنا بر گزارش مقامات پلیس آلمان، نوجوان پناهجویی که روز سه‌شنبه به ظن برقراری ارتباط با داعش دستگیر شده، اعتراف کرده است که از طریق اینترنت به "رابط" خود اطلاع داده، آماده‌ی اجرای عملیات تروریستی در آلمان است.

گفته می‌شود که "رابط" نامبرده در خارج از کشور با داعش در ارتباط بوده و برای فرد مظنون "دستورهای مشخص" برای ساختن بمب فرستاده است.

یورگن ماتیاس، رئیس پلیس کلن، با این حال اعلام کرد که "هنوز نشانه‌ای مبنی بر این که وسایل لازم برای ساختن بمب تهیه شده یا نه"، در دست نیست. او هم‌چنین گفت مدرکی برای اثبات اینکه این نوجوان برنامه‌ی مشخصی برای انجام یک حمله تروریستی طرح‌ریزی کرده نیز به دست نیامده است.

بر اساس بیانیه‌ پلیس کلن که روز سه‌شنبه منتشر شد، بررسی‌ گوشی تلفن همراه مظنون نشان می‌دهد که او با شخصی در خارج از کشور تماس گرفته که با داعش در ارتباط مستقیم قرار داشته است.

در جریان حمله‌ی پلیس به سالن ورزشی اقامتگاه پناهجویان در نزدیکی کلن، سه پناهجو زخمی شدند.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار