تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۳۲۰۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط استفاده از معافیت کفالت سربازی
بر اساس ماده ۳۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی دارای غیبت، نمی توانند درخواست معافیت کفالت کنند و فقط در صورتی که هنگام ورود به غیبت (در زمان احضار و در طول مدت غیبت و حین رسیدگی) دارای شرایط معافیت کفالت باشند، می توانند درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) ثبت کنند.
 معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، شرایط برخورداری مشمولان غایب از معافیت کفالت را اعلام کرد.
 
سرهنگ نجف حمیدزاده گفت: بر اساس ماده ۳۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی دارای غیبت، نمی توانند درخواست معافیت کفالت کنند و فقط در صورتی که هنگام ورود به غیبت (در زمان احضار و در طول مدت غیبت و حین رسیدگی) دارای شرایط معافیت کفالت باشند، می توانند درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) ثبت کنند.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، با ذکر نمونه هایی برای مشمولان غایبی که معافیت کفالت به آنها تعلق می گیرد، گفت: ممکن است پدر مشمولی پیش از ورود به غیبت فوت کرده باشد که در این صورت این فرد پس از وقوع این حادثه و پیش از ورود به غیبت شرایط بهره مندی از معافیت کفالت را داشته اما اقدامی نکرده است، در این حالت این مشمول غایب در صورتی که همچنان برادر بالای ۱۸ سال نداشته باشد، می تواند از معافیت کفالت بهره مند شود.

وی با تاکید بر اینکه نیازمندی به مراقبت بر اساس آیین نامه «کسان مشمول» تشخیص داده می شود، بیان کرد: شورای پزشکی بر اساس این آیین نامه افراد نیازمند مراقبت را معاینه و نسبت به تایید یا عدم تایید نیازمندی به مراقبت کسان مشمول (پدر یا مادر)، اقدام می کند.

حمیدزاده ادامه داد: در صورت تایید نیازمندی به مراقبت پدری که فقط دارای یک فرزند پسر بالای ۱۸ سال است، شخص متقاضی می تواند تقاضای خود را در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک و انتظامی (پلیس +۱۰) ثبت کند و در صورت داشتن غیبت، مدارکی مبنی بر اینکه پیش از ورود به غیبت، پدرش نیازمند مراقبت بوده ارائه دهد تا در صورت تایید شورای پزشکی، از معافیت کفالت برخوردار شود.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان پیش از ثبت درخواست کفالت حتما آیین نامه «کسان مشمول» را به دقت مورد مطالعه قرار دهند، خاطرنشان کرد: بررسی فرآیند معافیت کفالت با صرف وقت و هزینه هایی همچون هزینه های معاینات تخصصی برای متقاضیان همراه بوده بنابراین شایسته است که قبل از ثبت درخواست با مطالعه دقیق این آیین نامه، در صورت احراز شرایط لازم اقدام کنند .

لازم به ذکر است مشمولان و خانواده های آنان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazifeh.police.ir «آیین نامه کسان مشمول»، سایر اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.
 
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار