تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس:
ساعت کاری بانوان به ۳۶ ساعت در هفته کاهش می یابد
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس از تصویب قانونی خبر داد که طبق آن ساعت کاری بانوان دارای شرایط خاص از ۴۴ به ۳۶ ساعت در هفته کاهش می یابد
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس از تصویب قانونی خبر داد که طبق آن ساعت کاری بانوان دارای شرایط خاص از ۴۴ به ۳۶ ساعت در هفته کاهش می یابد.

زهرا سعیدی مبارکه در این رابطه گفت: از مدت های پیش یکی از دغدغه های جدی مجلس و دولت تسهیل شرایط برای وضعیت اشتغال بانوان بود، که در همین رابطه لایحه کاهش ساعت کاری بانوان دارای شرایط خاص به همت فراکسیون زنان مجلس دهم و حمایت سایر نمایندگان تصویب شد و نهایتا به تأیید شورای نگهبان نیز رسید.

وی با بیان اینکه این لایحه در راستای تحکیم بنیان خانواده و حامیت از کودکان و  بانوان دارای شرایط خاص تصویب گردیده است، اظهار داشت: بر این اساس ساعات کار بانوان دارای فرزند زیر هفت سال، همسر یا فرزند معلول و مبتلا به بیماری‌های خاص یا صعب العلاج و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، بر اساس تقاضای کارکنان با حفظ حقوق و مزایا از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت در هفته کاهش می یابد.

نماینده مردم مبارکه در خانه ملت با اشاره به اینکه بودجه لازم برای اجرای این طرح و هزینه های مربوط به جبران کاهش ساعت کاری از سوی دولت تأمین خواهد شد، افزود: همچنین یک تبصره به عنوان تبصره 7 نیز به ماده واحده الحاق شد که به موجب آن بار مالی ناشی از اجرای این قانون برای کارفرمایان بخش های غیر دولتی و خصوصی مشمول آن، همه ساله در بودجه سالانه پیش بینی و به آنها پرداخت شود.

وی گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته سه دستگاه اجرایی کشور شامل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یا سازمان بهزیستی و یا دادگستری متولی تعیین صلاحیت بانوان شاغل دارای شرایط خاص خواهند بود.

سعیدی خاطرنشان ساخت:  فراکسیون زنان در مجلس دهم در صدد آن است تا با توجه به جایگاه بانوان در جامعه اسلامی،  زمینه را برای تصویب قوانین حمایتی لازم برای آنان فراهم نماید.
:
:
:
آخرین اخبار