تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هویزه:
واقعه تاریخی دیدار عشایر عرب با امام (ره) احیا می شود
فرماندار هویزه از برنامه این شهرستان برای احیاء ستاد بازسازی تاریخ دفاع مقدس و واقعه تاریخی دیدار عشایر عرب با امام (ره) خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این واقعه تاریخی که ریشه در افکار شهیدان علم الهدی و جرفی دارد را احیاء و بار دیگر با ولی فقیه زمان بیعت کنیم
فرماندار هویزه از برنامه این شهرستان برای احیاء ستاد بازسازی تاریخ دفاع مقدس و واقعه تاریخی دیدار عشایر عرب با امام (ره) خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این واقعه تاریخی که ریشه در افکار شهیدان علم الهدی و جرفی دارد را احیاء و بار دیگر با ولی فقیه زمان بیعت کنیم.

سعید کعبی فلاحیه در آیین آغاز سال تحصیلی 95 – 96 دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور که امروز، اول مهرماه در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، با درود و سلام به روح پرفتوح امام راحل، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و تمام شهدایی که در راستای خدمت به مکتب علوی و اهل بیت (ع)، جان خود را برای اهداف عالیه و کمال انسانی نثار کردند، اظهار کرد: این مراسم یک گردهمایی بسیار بزرگ ملی است که جا دارد از بانیان و دست اندرکاران آن قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه در نقطه ای از ایران اسلامی هستیم که آثار دفاع مقدس و برکات آن بر جای جای این منطقه مشهود است، تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی دانشگاه ها را یک فرصت برای ایجاد یک حرکت ملی دانست و گفت: هویزه برای همه شناخته شده است و این مکان نیز جایگاه ویژه ای در دفاع مقدس دارد.

کعبی بیان کرد:  هویزه ای که به وضوح واقعه کربلا در آن اتفاق افتاد و در مقام مقایسه همانطور که پیکر یاران مولایمان اباعبدالله الحسین (ع) به زیر سم اسب ها رفت، در این مکان نیز سید حسین علم الهدی و یارانش زیر زنجیر چرخ تانک های رژیم بعث به همان سرنوشت یاران واقعه کربلا مفتخر و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرماندار هویزه با اشاره به اینکه شهید علم الهدی را از روی قرآنی که در جیب داشت شناسایی کردند، گفت: این شهید گرانقدر از سوره های سرخ هویزه است. امسال و در میان بیش از 16 هزار شهید حوزه بسیج کارمندی شهید حامد جرفی، به عنوان شهید شاخص ملی معرفی شد که این شهید بزرگوار همراه شهید علم الهدی همچون دو برادر انقلابی بودند و پیش از انقلاب نیز فعالیت های انقلابی خود را حفظ کرده و پس از آن نیز با افکار خود منشاء خیر و خدمات بودند.

کعبی با بیان اینکه شهید جرفی در کنار فعالیت به عنوان بخشدار، معلم هم بود و فرمانده نظامی منطقه بود، گفت: شهید جرفی اعتقاد داشت که باید از ظرفیت عشایر غیور منطقه استفاده کرد. او این کار را نیز انجام داد و پس از مجروحیت او که شهید علم الهدی وارد منطقه می شود، این فکر مشترک را به اجراء می گذارد و بسیج مردمی را که ایده و فکر شهید حامد جرفی بود تکمیل می کند و آن حماسه بزرگ، دیپلماسی خارجی و جنگ روانی را می آفریند، به طوری که عشایر در دیدار با امام (ره)، تصریح می کنند که ما در کنار امام (ره) هستیم و ارزشهای انقلاب خود را با تمام وجود حفظ می کنیم.

وی افزود: در واقع شهید علم الهدی در پاسخ به یاوه گویی های رژیم که یک جنگ روانی نیز علیه نظام شکل داده بود و قصد داشت مردم عشایر و به خصوص عشایر عرب را از نظام جمهوری اسلامی جدا کند، از عشایر غیور منطقه به منظور دیدار با امام (ره) دعوت می کند که بیش از دو برابر افراد دعوت شده، دعوت او را لبیک می گویند و از همین منطقه در سال 59 خدمت امام (ره) رسیدند.

کعبی با بیان اینکه این حرکت در آن زمان یک پیام تاریخی را به دنیا منتقل می کند که همه خدمتگزار جمهوری اسلامی هستیم، تصریح کرد: این اقدام آثار بسیار مثبت سیاسی و حماسی ایجاد کرد و مشت دندان شکنی به یاوه گویی رژیم بعث شد. به همین منظور درصدد هستیم در سالروز این واقعه تاریخی – پنجم دی ماه 1359– ستاد پنج دی را راه اندازی کنیم که با تشکیل این ستاد آن واقعه تاریخی که منشاء فکری و ریشه در افکار شهیدان علم الهدی و جرفی دارد را احیاء و بار دیگر با ولی فقیه زمان بیعت کنیم و در خدمت نظام جمهوری اسلامی باشیم.

فرماندار هویزه با بیان اینکه این شهرستان 28 شهید کرخه نور دارد، گفت: این شهیدان دقیقاً روبه روی مزار شهدا و نماد مقاومت، ایثار و وفاداری هستند که حاضر شدند به خاطر یک خلبان جمهوری اسلامی در یک گور دسته جمعی زنده به گور شوند اما از ارادت به امام (ره) و آرمان های انقلاب کوتاه نیایند و جام شهادت را نوشیدند اما در مسیر امام (ره) و انقلاب ماندند.

کعبی تصریح کرد: هویزه منطقه ای است که علی هاشمی ها و باکری ها در آن خدمت کردند و منشاء خیر و خدمات برای جمهوری اسلامی بودند. اولین شهیده دانش آموز – سهام خیام – متعلق به این منطقه است. اکنون هویزه نیاز به مهربانی دارد. هویزه قهرمان دو بار به اشغال دشمن در آمد که یکبار به دست مردم شریف منطقه و بار دیگر به دست رزمندگان آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: هویزه همانطور که مهد حوزه های علمیه و دروازه ورود تشیع به جمهوری اسلامی بوده، مکانی است که در عبور از تحریم روی بزرگترین میادین نفتی دنیا مستقر است و بزرگترین عملیات خروج از بن بست و عملیات آبی خاکی جنگ نیز با کمک مردم منطقه در آن به وقوع پیوست.

کعبی با اشاره به برگزاری این آیین خواستار ارسال این برنامه به صورت یک بسته فرهنگی توسط دانشگاه پیام نور کشور به کلیه وزارتخانه ها شد و گفت: اعلام آمادگی می کنیم که در کنار این حرکت های بزرگ ملی و در کنار دست اندرکاران این برنامه ها در اقصی نقاط کشور باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار