تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان:
جمعیت آبادان از مرز 340 هزار نفر گذشت
فرماندار ویژه آبادان از عبور جمعیت شهرستان از مرز 340 هزار نفر خبر داد
فرماندار ویژه آبادان از عبور جمعیت شهرستان از مرز 340 هزار نفر خبر داد.

عزیزالله شهبازی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد سرشماری نفوس مسکن شهرستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه دلاورمردانی که در راستای حفظ میهن اسلامی از کشور و  حتی خارج از مرزها از آرمان‌های انقلاب دفاع کرده و جان خود را هدیه کردند، اظهار کرد: تشکر می‌کنم از تمام مسؤولان و نهادهایی که به شکل پرشور در جلسات شهرستان حضور پیدا می‌کنند و این نوید آینده‌ای خوب در مراسماتی همچون هفته دفاع مقدس، ماه محرم و پس از آن ایام اربعین حسینی را می‌دهد.

وی ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت سرشماری و دستور رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باعث برگزاری این نشست شد و بر اساس تأکیدات رهبری مبنی بر  تمرکز حواس پنج‌گانه افراد مرتبط با امر سرشماری، این امر در شهرستان صورت خواهد پذیرفت.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند بدون استفاده و بدون داشتن یک آمار صحیح، به حیات خود ادامه دهد و سرشماری نفوس نیز از اهم سرشماری‌های کشور است.

شهبازی عنوان کرد: در سرشماری پنج سال گذشته جمعیت شهرستان آبادان، 271 هزار نفر عنوان شد، اما در پنج سالی که گذشت به جهت اتفاقاتی که در این شهرستان رخ داد، جابه‌جایی در جمعیت آبادان صورت گرفت و جمعیت افزایش یافته است.

وی افزود: آماری که مرکز بهداشت در اختیار فرمانداری آبادان گذاشته، گواه این موضوع است که این شهرستان در حال حاضر بالغ بر 347 هزار نفر جمعیت دارد، این رقم می‌تواند برای ما به عنوان یک مرجع باشد و در پنج سال گذشته تمام برنامه‌ها و بودجه‌هایی که برای آبادان در نظر گرفته می‌شد بر اساس 270 هزار نفر بود، اما در حال حاضر جمعیت افزایش یافته و رسانه‌های جمعی موظف به انتشار این آمار هستند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: همچنین اعضای شوراهای شهر و روستا، تشکل‌ها و جریانات سیاسی، فرهیختگان و همه اقشار جامعه مکلف هستند که در هر سه مرحله سرشماری نفوس و مسکن، راحتی و سهولت برای ثبت‌نام مردم در این طرح را ایجاد کنند.

شهبازی تاکید داشت: این سرشماری زحمت چندانی برای مردم ندارد و در سه مرحله برگزار خواهد شد که طی آن، ابتدا ظرف بیست روز به‌صورت اینترنتی، سپس با مراجعه حضوری مأموران سرشماری که با لباس‌های یک شکل و مشخص به درب منازل مراجعه خواهند کرد، انجام می‌گیرد و پس از آن نیز چند روز به صورت تلفنی این کار انجام خواهد پذیرفت تا افرادی که موفق به ثبت اطلاعات خود نشده‌اند، از این طریق مرکز آمار ایران را از اطلاعات شخصی خود باخبر کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان یادآور شد: تلاش داریم تا هیچ فردی در این مملکت از سرشماری جا نماند، حتی اتباع خارجی نیز در این سرشماری ثبت‌نام خواهند شد و باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که این طرح با هدفمندی یارانه‌ها هیچ ارتباطی ندارد.

وی اشاره کرد: کد آماری که بعد از ثبت‌نام گرفته می‌شود، باید توسط افراد نگهداری شود، همچنین در استان خوزستان یک‌هزار جایزه 10 میلیون ریالی برای کسانی که از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت کنند، در نظر گرفته شده است.

شهبازی در رابطه با اینکه چه اطلاعاتی از مردم در این سرشماری گرفته می‌شود، عنوان کرد: سن افراد، میزان تحصیلات، تعداد فرزندان و تابعیت از مهم‌ترین مواردی است که توسط مأموران سرشماری از مردم پرسیده خواهد شد، تمام این موارد به‌صورت محرمانه در اختیار مرکز آمار ایران قرار خواهد گرفت.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: تاکنون حدود 560 نفر برای اجرای طرح سرشماری در شهرستان ثبت‌نام کرده اند که از این افراد 84 نفر در نهایت برای کار آمارگیری انتخاب خواهند شد و کار ثبت‌نام را بر عهده خواهند داشت، همچنین از روز سوم مهرماه نیز کار آموزش این افراد توسط مدرسانی که از مرکز استان اعزام خواهند شد، انجام می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم، آمار جمعیتی در آبادان به بهترین وجه و به شکل واقعی ثبت شود، همچنین دستگاه‌های اداری که در کار سرشماری همراه با فرمانداری شهرستان یاری‌رسان این موضوع خواهند بود، در جلسه شورای اداری شهرستان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

شهبازی در پایان از اعطای جایزه از سوی فرمانداری شهرستان، به نخستین شهروند آبادانی که در سامانه آمار ثبت‌نام کند، خبر داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار