تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بندر ماهشهر خبر داد:
واگذاری زمین برای ساخت موزه در بندر ماهشهر
رئیس اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر با بیان اینکه بیش از 21 تپه باستانی در این شهرستان کشف شده، از واگذاری زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 متر برای ساخت موزه بندر ماهشهر خبر داد
رئیس اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر با بیان اینکه بیش از 21 تپه باستانی در این شهرستان کشف شده، از واگذاری زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 متر برای ساخت موزه بندر ماهشهر خبر داد.

سارا عبادی امروز اظهار کرد: موقعیت تاریخی شهرستان بندر ماهشهر، شناسایی و کشف بیش از 21 تپه‌ باستانی مهم از دوران هخامنشیان، پارتیان و ساسانیان و برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار دادن کاوش این تپه‌های باستانی، ضرورت احداث موزه در این شهرستان را دوچندان کرده است.

وی افزود: بندر ماهشهر با برخورداری از منابع مهم دریایی و ساحلی، دارا بودن 83 کیلومتر خط دریایی با خلیج فارس، وجود بیشترین خوریات کشور، وجود صنایع نفت و پتروشیمی و نیاز به حفظ و نگهداری مستندات نخستین پتروشیمی‌ها و بنادر موجود نیازمند احداث و راه‌اندازی موزه است.

رئیس اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر حفظ میراث معنوی و ایجاد موزه‌ مردم‌شناسی در شهری با تنوع قومیتی گسترده را از دیگر اهداف احداث موزه بیان کرد و گفت: از این رو پیگیری برای احداث موزه در چهار حوزه‌ باستانی و تاریخی، مردم‌شناسی، شیلات، نفت و پتروشیمی انجام شد که خوشبختانه با همکاری مسؤولان شهرستان زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 متر از سوی اداره مسکن و شهرسازی بندر ماهشهر به منظور احداث موزه به این اداره واگذار شد.

عبادی در پایان ضمن تشکر از همکاری همه‌ مسؤولان استان و شهرستان اضافه کرد: انتظار می‌رود با توجه به قدمت 3 هزار ساله‌ شهرستان بندر ماهشهر، احداث ساختمان موزه با همکاری و همدلی همه مسؤولان در سال جاری انجام شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار