تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامه کارکنان ستاد شرکت پایانه های نفتی ایران خطاب به استاندار بوشهر
بسم الله الرحمن الرحیم
استاندارمحترم استان بوشهر 
با سلام، 
دیربازی است که کارکنان زحمت کش، خدوم و کم ادعای نفت درامر صادرات نفت کشورعاشقانه، شجاعانه و دلیرانه بدون هیچ بیم و هراسی، درایام پیروزی انقلاب و دردوران دفاع مقدس، بی ادعا و کم توقع درسالهای سازندگی و دوران تحریم های ظالمانه واینک نیز در موعد شکوفایی اقتصاد با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، دین خود را به کشور و استان ادا نموده اند.
البته نیک می دانیم که جناب عالی و دیگر مسِئولین استان بوشهر، به ازخود گذشتگی و جانفشانی کارکنان این خطه ازآب و خاک پهناورجمهوری اسلامی واقف و آگاهید، کارکنانی که در مرز بندی خاک و مرزواستان (( همه ایران سرای من است)) را معنی کرده اند و از شرق و غرب و شمال و جنوب و مرکز و همه نقاط کشور ریسعلی واردر مقابل دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی در جزیره خارک ایستادگی کرده اند و ایستادگی خواهند کرد و لحظه ای شریان حیاتی اقتصاد کشور درامرصادرات نفت متوقف نخواهد شد.
استاندار محترم استان بوشهر، همانطورکه استحضار دارید شرکت پایانه های نفتی ایران یک شرکت مادر تخصصی با کارکنان متخصص در امر دریافت، ذخیره سازی و صادرات نفت و فرآورده های نفتی با پهلو دهی و جدا سازی ایمن نفتکشهای عظیم و غول پیکر است، که این تخصصها را از بدو پیدایش و صادرات نفت کسب وبا آموزشهای مختلف ارتقاء داده اند.
رییس محترم شورای تامین استان، با مرورکوتاهی بر سوابق این شرکت در خواهید یافت که موارد فوق اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد جز در آرامش و آسایش خانواده کارکنان و بعد آرامش خود کارکنان که در همین راستا کارکنان این شرکت با تمامی مشکلات و کمبودها و حتی خطرات شغلی و کاری در دوران پیش گفته وهمچنین با تغییرات قانونی وسازمانی اتفاق افتاده در سالهای 1379 که منطقه خارگ به شرکت تبدیل شده وبعد با افزایش وظایف صادرات میعانات گازی در عسلویه و نفت سوآپ در نکا و خدمات دریایی ماهشهر به شرکت پایانه های نفتی ایران تغییرنام داد، اجازه ندادند در انجام وظایف خود کو چکترین خللی وارد شود .در سال 79 ستاد این شرکت در اهواز استقراریافت که بعد از دوسال با انتقال ستاد به تهران، اکثر همکاران ستادی و غیر ستادی خواسته یا ناخواسته در استان تهران سکنی گزیدند، کارکنان مناطق خارگ و عسلویه ساکن تهران بصورت اقماری و کارکنان ستادی نیز بصورت روزکار به انجام وظایف خود ادامه دادند، این روند تا سال 1385ادامه یافت و دستورات این بار نه سازمانی که حکومتی باعث شد کارکنان ستادی همچون سالهای نه چندان دور قبل از سال 79، تابع قوانین و مقررات کشورو گوش بفرمان تصمیم گیرندگان کشور، این بار نیزتبعیت از قوانین و مقررات را بر آرامش و آسایش خود و خانواده ترجیح داده، چند سالی همچون گذشته بصورت اقماری ادامه خدمت نمودند. اما امتحان صبر و بردباری و مقاومت کارکنان این شرکت همچنان ادامه دارد و این بار تصمیمات سازمانی و وزارتی باعث قطع روش کار اقماری 140نفر کارکنان ستاد این شرکت گردید و این کارکنان می بایست بصورت روزکار همچون سالهای 81تا 85 به انجام وظایف خود بپردازند این بار نیز از این امتحان سربلند بیرون آماده وبا تبعیت ازمقررات اداری، سازمانی و حکومتی با تمامی کسری حقوق دریافتی خود که به یک سوم حقوق اقماری کاهش یافته است آماده خدمتگزاری و انتقال به تهران و کاربصورت روزکارشده اند. 
اما ظاهرا ناآگاهان که همانا از دشمنان خارجی خطرناک ترند (دشمن دانا به زه دوست نادان) صبر و بردباری و مقاومت کارکنان شرکت پایانه ها را به سخره گرفته و شایعاتی در سایتهای استانی براه انداخته اند که استاندار و دیگر مسئولین و همچنین نمایندگان مردم محترم استان بوشهربدنبال انتقال ستاد این شرکت به بوشهر می باشند.
اما ما مطمئن هستیم که شما نماینده دولت جمهوری اسلامی در استان و همچنین نمایندگان مردم محترم استان در مجلس شورای اسلامی، مصالح و منافع کشوررا فدای خواست بد خواهان و یا اطلاعات غلط ناآگاهان بدلایل پیش گفته و همچنین موارد و مسایل مختلف بخصوص توجه ویژه به موارد ذیل نخواهید نمود. 
1-همانطور که می دانید شرکت پایانه های نفتی یک شرکت سهامی خاص متعلق به شرکت ملی نفت ایران است که وظیفه ستاد آن پشتیبانی از وظایف و فعالیتهای صف در مناطق خارک، عسلویه، نکا و ماهشهر، با سیاستگزاری از طریق جمع آوری و تجزیه تحلیل اطلاعات، برنامه ریزی بلند مدت، کوتاه مدت و سالانه(بودجه )، هماهنگی، سازماندهی، کنترل و نظارت است، و انجام وظایف اشاره شده ستاد میسر نخواهد شد جزء با تعامل، ارتباط وحضور در جلسات با سهامداران (سهامدار) به منظورتوجیه و تفسیر، تصویب، تامین و دریافت اعتبار پروژه ها وتعامل و ارتباط با ذی نفعان کلیدی، سرمایه گذاران و ... ((توضیح اینکه دلیل انتقال ستاد شرکت از اهواز به تهران به همین علت و با دیدگاه کاهش هزینه ها( هزینه های ماموریت، تردد، اسکان و... مدیران و کارشناسان ستاد جهت حضور در جلسات با شرکت ملی نفت، وزارت نفت و ....) بوده واز سال 85 تا کنون نیز مدیران و کارشناسان ستاد که بصورت اقماری یک هفته یا دوهفته کار و یک هفته یا دو هفته استراحت انجام وظیفه می نمودند در یک هفته و یا دو هفته استراحت خود در دفتر تهران حضور یافته و جلسات با شرکت ملی نفت، وزارت نفت و ....را بدون ایجاد هزینه های پیش گفته ..... برنامه ریزی می نمودند)). 
2- 140نفر(یکصدو چهل نفر) از کارکنان ستاد شرکت پایانه ها در تهران و شهرهای استان تهران ساکن می باشند و تنها پنج تا ده نفر از کارکنان ستاد در استان بوشهر ساکن می باشند، هر یک از این کارکنان حد اقل ده سال در استان تهران ساکن، زندگی و فرزندان آنان درمقاطع مختلف تحصیل می نمایند. حال بدون توجه به تمامی مسایل و تنها توجه به بعد انسانی و اجتماعی موضوع چگونه خانه و کاشانه و زندگی این پرسنل از تهران به بوشهر انتقال خواهد یافت(یک نفراز کارکنان ستاد ساکن دراستان تهران حتی همکارانی که سالهای قبل دربوشهرزندگی نموده اند و زاده استان هستند بدلایل مختلف مثل ازدواج فرزندان، تحصیل فرزندان و... حاضر به برگشت به بوشهر نیست چه بسا اگر سال 79یا 81 ستاد شرکت در بوشهر استقرار می یافت اکنون که سال 95 است هیچ یک از همکاران حاضر به ترک بوشهر نمی شدند). 
3-مدیرعامل و مدیران شرکت پایانه های نفتی تمامی جوانب فنی، تخصصی، اجتماعی و انسانی موضوع را مورد مطالعه قرارداده و با جلب نظر 140نفر کارکنان متخصص ستاد این شرکت، و با رعایت صرف و صلاح شرکت (حدود 120میلیارد ریال صرفه جویی سالانه) بهترین تصمیم ممکنه را اتخاذ نموده وبا اخذ تایید وزیرمحترم نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت و اخذ مجوزازشورای محترم معاونین وزیرنفت وهچنین تصویب هیات مدیره محترم، اقدام به اجاره ساختمان درتهران نموده است. 
در پایان انتظار دارد با امعان نظر به موارد مطروحه وهمچنین مسایل ومشکلات متعدد موجود و یا آتی، صدای تعدی به حقوق، تفرقه، تحصن و در نهایت ناکارآمدی را درگلوی ناآگاهان و بد خواهان خفه کرده و مدیران و مسئولان و کارکنان ستاد شرکت پایانه های نفتی نیز با دریافت رهنمون از استانداری محترم وکمک مجموعه استان نسبت به انتقال هرچه زودتربه تهران و استقرار در ساختمان میدان حضرت ولی العصر(عج)اقدام تا انشالله با وحدت و همدلی فعالیتها به روال و حالت عادی برگردد.
انشاالله

کارکنان ستاد شرکت پایانه های نفتی ایران

:
:
:
آخرین اخبار