تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درختان چال منار خوزستان همچنان در آتش می سوزند
آتش که پنجشنبه شب در منطقه جنگلی چال منار این منطقه شعله ور شده هنوز مهار نشده و همچنان در حال پیشروی است
عضوشورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکا در استان خوزستان گفت:آتش که پنجشنبه شب در منطقه جنگلی چال منار این منطقه شعله ور شده هنوز مهار نشده و همچنان در حال پیشروی است.

امامقلی صادقی روز جمعه اظهارکرد: بخش های زیادی از مراتع غنی و جنگل های بلوط این منطقه متاسفانه طعمه حریق شده و تلاش نیروهای محلی برای مهار این آتش سوزی تا کنون بی نتیجه مانده است.

وی افزود: از مسئولان شهرستان تنها سرپرست محیط زیست منطقه از همان ساعت اولیه در منطقه حضور داشته اما به دلیل نداشتن امکانات و نیروی انسانی موفق به مهار آتش نشده ایم.

وی ادامه داد: گروه هایی از جمعیت هلال احمر،منابع طبیعی و محیط زیست نیز ساعت 9صبح امروز وارد منطقه شده اند اما تا رسیدن به محل حادثه حداقل چند ساعت زمان می برد.

فرماندار شهرستان اندیکا نیز در این زمینه گفت: تلاش برای اعزام نیروها از بامداد روز جمعه آغاز شد اما به دلیل سخت گذر بودن منطقه رسیدن نیروها به محل حادثه زمان بر است.
منوچهر ورناصری افزود:با مدیریت بحران استانداری نیز هماهنگی های لازم انجام شده تا در صورت نیاز بالگرد به منطقه اعزام شود.

رییس ستاد بحران شهرستان اندیکا تصریح کرد:شب گذشته به دلیل وزش بادهای محلی و تاریکی هوا امکان اعزام نیرو به منطقه میسر نبود اما از بامداد روز جمعه نیروها به محل اعزام شده اند.

چال منار از مناطق نیمه ییلاقی بخش چلو شهرستان اندیکا در استان خوزستان محسوب می شود که دارای طبیعت بکر و جنگل های متنوع می باشد.

اندیکا با مرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار