تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول خواستار شد؛
برگزاری جشنواره های فرهنگی مشترک میان دزفول و شهرهای خوزستان
فرماندار دزفول خواستار برگزاری جشنواره های معرفی خرده فرهنگ های مشترک میان دزفول و سایر شهرهای خوزستان شد.
  حبیب الله آصفی  در حاشیه بازدید مسئولان شهری از نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی شمال خوزستان در پارک دولت دزفول اظهار کرد: دزفول شهرستان پهناور و چهار فصلی است که حوزه های فرهنگی و گویش های متفاوت، اقوام، عشایر و شهرنشینان متفاوتی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه دزفول به تنهایی یک ایران کوچک است، افزود: دلایل متعدد از جمله محرومیت های زیاد موجب شده تا ظرفیت های دزفول به خوبی معرفی  نشوند.

فرماندار دزفول با تاکید بر اینکه فرهنگ غنی دزفول می تواند زبانزد سایر نقاط استان باشد، اضافه کرد: چنین جشنواره ها و نمایشگاه هایی باعث زنده شدن صنایع دستی و هنرهای فراموش شده دزفول می شوند که لازم است تداوم داشته باشند ضمن اینکه ما نیز در دستگاه های اداری هرآنچه که برای برگزاری چنین فضاهایی نیاز باشد، آماده خواهیم کرد.

ظرفیت صادرات صنایع دستی دزفول

وی همچنین عنوان کرد: امروزه بسیاری از صنایع دستی دزفول از جمله کپو در استان های مرزی کشور همچون بوشهر، بندرعباس، مازندران و گیلان به نام شهرهایی غیر از دزفول صادر می شود در حالی که این ظرفیت در دزفول وجود دارد  که هنرهای دستی و صنعتی با برند شهرستان به سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور صادر شود.

فرماندار دزفول، وجود دفتر انجمن دوستی ایران با سایر کشورها در دزفول را فرصتی برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران خارجی به این شهرستان برشمرد و افزود: این مهم زمانی محقق می شود که برای شناساندن ظرفیت های گردشگری دزفول دست به دست هم دهیم.

آصفی، خواستار برگزاری جشنواره های فرهنگی و آداب و رسوم مشترک دزفول با سایر شهرستان های استان خوزستان شد و گفت: لازم است که هر چند وقت یکبار جشنواره هایی برای نشان دادن خرده فرهنگ های مشترک دزفول با سایر شهرستان های استان همانند آبادان، هندیجان، شوش و شوشتر برگزار شود ضمن اینکه ۲ سال پیش جشنواره فرهنگی و آداب و رسومی بین دزفول و بهبهان توسط فرمانداری دزفول برگزار شد که با استقبال بیش از ۳۰ هزار نفر مواجه شد.

وی تاکید کرد: بهتر است چنین جشنواره هایی برای پایداری و استقبال بیشتر و بهتر توسط بخش خصوصی برگزار شوند چرا که بخش دولتی به دلیل مشکلات و مشغله ها نمی تواند به درستی مدیریت چنین فضاهایی را بر عهده بگیرد اما فرمانداری دزفول با تمام توان آمادگی خود را برای حمایت از برگزاری چنین جشنواره های فرهنگی و صنایع دستی اعلام می کند.

به گزارش مهر، در این بازدید مسئولان مختلف شهرستان دزفول از جمله فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، ریاست شورای اسلامی شهر، مسئول شکایات و بازرسی فرمانداری، ریاست اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری، رئیس امور عشایر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، رؤسای ادارات بهزیستی، صنعت، معدن و تجارت و آموزش وپرورش سردشت حضور داشتند که به بازدید از غرفه های مختلف این جشنواره تخصصی صنایع دستی شمال خوزستان پرداختند.

صنعتگران حاضر در غرفه ها نیز به بیان مشکلات و دغدغه های خود حین بازدید مسئولان پرداختند.

 نخستین و بزرگترین جشنواره و نمایشگاه تخصصی صنایع دستی شمال خوزستان از روز ۲۸ شهریورماه امسال با حضور مسئولان و برپایی بیش از ۵۰ غرفه آغاز به کار کرده که تا هشتم مهرماه نیز ادامه دارد.

این نمایشگاه صنایع دستی با وسعتی بزرگ در محل پارکینگ پارک دولت دزفول، از ساعات ۱۸ تا ۲۴ پذیرای علاقمندان است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار