تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی بیان کرد
500 میلیون تومان هزینه ایمن‌سازی شبکه اصلی کانال‌های آبیاری رامهرمز
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی گفت: ایمن‌سازی شبکه اصلی کانال‌های آبیاری رامهرمز نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی گفت: ایمن‌سازی شبکه اصلی کانال‌های آبیاری رامهرمز نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است.

غلامرضا صفری‌نژاد امروز اظهار کرد: سد جره در 35 کیلومتری شمال شرق رامهرمز و در راستای آبگیری 260 میلیون مترمکعب آب طراحی‌ شده است.

وی ادامه داد: سد جره می‌تواند 24 هزار هکتار از اراضی زیر پوشش شبکه در رامهرمز را آبیاری کند که تأثیر چشم‌گیری را در کشاورزی منطقه خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی تصریح کرد: تمام کانال‌های شهرستان هنوز تکمیل‌ نشده‌اند و بخشی از کانال‌ها که قرار است امسال به بهره‌برداری برسد نیاز به ایمن‌سازی دارد.

وی افزود: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز کانال‌ها حدود 500 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم ایمنی شبکه اصلی را انجام دهیم.

صفری‌نژاد تأکید کرد: بر اساس توزیع عادلانه آب باید سه درصد از کشاورزان هنگام بهره‌برداری حق آب دریافت شود.

وی همچنین گفت: در محل‌هایی که سد تنظیمی وجود دارد و دولت تنظیم آب را انجام می‌دهد و در صورت ایجاد شبکه مدرن و کانال، کشاورزان باید 3 درصد حق آب پرداخت کنند و اگر انهار سنتی وجود دارد باید یک درصد حق آب را کشاورزان پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی در پایان گفت: در قالب طرح‌هایی که سازمان آب و برق تکمیل می‌کند، شرکت آبیاری بر اساس دستورالعمل‌های این سازمان انجام‌ وظیفه می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار