تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۱۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلایه خانواده‌ دانش‌آموزان از تعطیلی دبستان پسرانه در اهواز
خانواده‌های دانش‌آموزان ناحیه دو اهواز با ابراز گلایه از تعطیلی دبستان دولتی پسرانه علامه این شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس بر لزوم رسیدگی به این موضوع از جانب آموزش و پرورش تاکید کردند
تعطیلی دبستان دولتی پسرانه علامه ناحیه دو اهواز در آستانه بازگشایی مدارس، مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به وجود آورده است.

حسن احمدی والدین یکی از دانش‌آموزان این دبستان خواستار رسیدگی مسؤولان آموزش و پرورش خوزستان به این موضوع شد و اظهار کرد: همه خانواده‌های دانش‌آموزان ناحیه دو از آموزش و پرورش خوزستان نسبت به تعطیلی مدرسه فرزندانشان در روز بازگشایی مدارس گلایه دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه مسؤولان این دبستان حتی پرونده‌های دانش‌آموزان را هم نمی‌دهند تا فرزندانمان را در جای دیگر ثبت‌نام کنیم، البته اگر اجازه ثبت نام داده شود.

احمدی عنوان کرد: باید اظهار تاسف کنیم که سوم مهرماه روز بازگشایی مدارس است و با این وجود دبستان فرزندانمان تعطیل است.

وی اضافه کرد: تقریبا 300 دانش‌آموز در این دبستان ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون آموزش و پرورش هم حاضر به عقد قرارداد نیست.

*مدرسه وقفی است

محمد کاظمی یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان گفت: بنده حدودا یک‌ماه پیش به دبستان مراجعه کردم و مدرسه تعطیل بود، اما به ما می‌گفتند که مسؤولان مرخصی هستند و کسی نیست و تا روز چهارشنبه 31 شهریور همزمان با بازگشایی مدارس حضور خواهند یافت.

وی دلیل پلمپ این دبستان را وقفی بودن این ملک عنوان کرد و افزود: این ملک به اداره اوقاف داده شده است و در آن زمان به چه طریقی به آموزش پرورش داده شده معلوم نیست، اما حالا اوقاف در حکم قضایی اقدام به پلمپ مدرسه کرده است.

* مشکل رفع خواهد شد

محمد تقی‌زاده در این رابطه اظهار کرد: روز گذشته با فرماندار شهرستان اهواز رایزنی کردیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این دبستان فک پلمپ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: خانواده‌ها نگران نباشند و مشکل به‌زودی رفع می‌شود.

*مدرسه مجاور محل احتمالی حضور دانش آموزان

سعید رضوانی نیز گفت: فعلا موضوع با جابه‌جایی شیفت مدرسه در مدرسه مجاور حل شده است و خانواده‌ها نگران نباشند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان این را هم اضافه کرد که فرماندار اهواز وارد موضوع شده است، اما اوقاف اجاره تجاری می‌خواهد.

*این اتفاقات تکراری است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز هم اظهار کرد: مشابه این اتفاق هم برای یکی از مدارس ما پیش آمده است.

فاضل خمیسی افزود: متاسفانه اوقاف که باید به دنبال درآمد عام‌المنفعه باشد به تدریج در حال تبدیل به یک کارتل اقتصادی است.

وی گفت: مدارس مذکور حدود 32 سال در اختیار آموزش و پرورش بوده و زمین آنها کاربری آموزشی داشته، اما الان متاسفانه در حال باز پس‌گیری هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار