تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف رونق صادرات خرما انجام می شود؛
ایجاد کارگاه‌های بهداشتی برای هسته‌گیری کردن خرما در آبادان
مدیر جهاد کشاورزی آبادان از ایجاد کارگاه های دارای شرایط بهداشتی برای بی هسته کردن خرما با هدف رونق صادرات محصول خرما در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی آبادان از ایجاد کارگاه های دارای شرایط بهداشتی برای بی هسته کردن خرما با هدف رونق صادرات محصول خرما در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد.

ناجی شهیب زاده اظهار کرد: خرما از جمله محصولاتی است که به دلیل برخورداری از مزایای نسبی فراوان در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی مورد توجه قرار می گیرد.

وی از ارزآوری، ایجاد اشتغال مولد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنایع جانبی، تامین امنیت غذایی و تقویت قدرت استراتژیک کشور و کمک به اقتصاد مقاومتی به عنوان برخی مزیتهای تولید، فرآوری و صادرات خرما نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال و کمک به فراهم ساختن مسیر بسته بندی بهداشتی و استاندارد خرما، صندوق توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان تفاهم نامه ای را با یکی از شرکت های بومی منطقه برای ایجاد کارگاه های دارای شرایط مناسب بهداشتی برای بی هسته کردن خرما منعقد کرده است.

شهیب زاده از اطلاع رسانی، شناسایی و ترغیب افراد مستعد برای ایجاد کارگاه های هسته گیری با شرایط مناسب به عنوان یکی از مهمترین تعهدات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان نام برد و افزود: موضوع تامین خرمای مورد نیاز کارگاه های مود تائید در قالب قراردادهای پیمانکاری برای بی هسته کردن خرما جزو تعهدات طرف مقابل است.

به گفته وی، شهرستان آبادان قطب نخست تولید و صادرات خرما در استان خوزستان است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار