تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با سراسر کشور؛
زنگ نمادین بازگشایی مدارس در خوزستان نواخته شد
زنگ نمادین استانی بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور، در مدرسه امام حسین در روستای خسرج شاوور خوزستان نواخته شد
زنگ نمادین استانی بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور، در مدرسه امام حسین در روستای خسرج شاوور خوزستان نواخته شد.

صبح امروز شنبه زنگ نمادین استانی بازگشایی مدارس خوزستان همزمان با سراسر کشور در مدرسه امام حسین روستای خسرج شهر شاوور، با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش، معاونان آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، فرماندار شوش و جمعی دیگر از مسئولان استانی و محلی نواخته شد.

تلاش برای تبدیل فضای کانکسی به کلاسی

مدیر مدرسه امام حسین در این آئین اظهار کرد: سال ۱۳۵۰ این مدرسه ساخته شد، ۱۱۶ کلاس مختلط دختر و پسر با ضمیمه مدرسه راهنمایی، ۶ کلاس ساختمانی و چهار کلاس کانکسی داریم. این مدرسه ۹ پرسنل دارد.

احمد چنانی افزود: از این موقعیت استفاده می کنیم تا محرومیت زدایی کنیم و به جای فضای کانکسی که زمستان ها بسیار سرد و تابستان ها گرم و موقع بارندگی چکه می کند، فضای کلاسی را جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: نیاز شدید به مدرسه دوره دوم داریم و دخترانی که دوره اول را تمام می کنند چون خانواده ها توانایی تقبل هزینه ها برای تردد آنها را به روستای مرکزی ندارند مجبور به ترک تحصیل می شوند.

چنانی عنوان کرد: همراه با شورا و دهیار، کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی و با خانواده های آنها صحبت می کنیم و اگر مشکل مالی دارند این مشکل را برطرف می کنیم، به عنوان مثال؛ امسال که ثبت نام کتاب ها اینترنتی بوده و برخی خانوارها توان مالی نداشتند برای ۳۰ دانش آموز کتاب تهیه کردیم.

در این مراسم همچنین؛ سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، مدیر سازمان دانش آموزی خوزستان، رضایی مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان، مدیر آموزش و پرورش استثنایی و مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان نیز حضور داشتند.

شاوور یکی از بخش‌های تابعه شهرستان شوش در استان خوزستان در جنوب غربی ایران است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار