تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فانی:
33 هزار کلاس درس جدید در دولت یازدهم ساخته شد
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۳ هزار کلاس درس جدید با چهار میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع زیربنا در دولت یازدهم احداث و بهره برداری شده است
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۳ هزار کلاس درس جدید با چهار میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع زیربنا در دولت یازدهم احداث و بهره برداری شده است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در مراسم آغاز سال تحصیلی 96 - 95 که با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری، در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس (س) برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار کرد: آموزش و پرورش تلاش دارد تا سند تحول بنیادین را به عنوان گفتمان غالب و نهاد آموزش و پرورش را به عنوان یک دغدغه همگانی برای کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه سند تحول، مبنای اقدامات آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه است تصریح کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده است، آموزش و پرورش کتابی را با همین عنوان برای دانش آموزان در نظر گرفته تا بتواند اقتصاد مقاومتی را به دانش آموزان آموزش دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اجرای برنامه جامع کارآفرینی، کسب رتبه نخست آموزش و پرورش در بین نهادهای دولتی و غیردولتی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، احیای حدود 750 دارالقرآن در کشور، اقامه نماز جماعت در بیش از 55 هزار مدرسه و اعزام 700 هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور بخشی از اقدامات آموزش و پرورش دولت یازدهم در سه سال گذشته بوده است.

فانی با اشاره به اینکه 30 درصد فضاهای آموزشی جدید در دولت تدبیر و امید به همت خیرین ساخته شده است، خاطرنشان کرد: امروز و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، دبیرستان دخترانه حضرت نرجس (س) توسط مصلی نژاد خیر نیک اندیش به بهره برداری می رسد و وی تاکنون 54 پروژه فاخر آموزشی، پرورشی و ورزشی را تقدیم آموزش و پرورش کرده است.

وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید با 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز و 950 هزار معلم و فرهنگی در 107 هزار مدرسه آغاز می شود که برای این دانش آموزان تاکنون 134 میلیون جلد کتاب درسی با 100 هزار عنوان آماده شده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای اولین بار در نظام آموزشی کشور چهار درس تفکر و سواد رسانه ای، کارآفرینی و فناوری، انسان و محیط زیست و انسان و سلامت پیش بینی شده و امید است با تدریس این دروس بخشی از خلاهای موجود نظام آموزشی حل شود.
همزمان با افتتاح دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس (س)، یکهزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی دیگر به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح و بهره برداری می شود.

زنگ بازگشایی مدارس ساعتی قبل با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و شماری از مسئولان در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه نرجس (س) واقع در منطقه ششم تهران به صدا درآمد.
:
:
:
آخرین اخبار