تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۲۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
برگزاری جشن اقوام خوزستان ابعاد ملی را می طلبد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در استان خوزستان به قدری تنوع قومی، آیینی و موسیقیایی وجود دارد که برگزاری جشن در حد ملی را می طلبد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در استان خوزستان به قدری تنوع قومی، آیینی و موسیقیایی وجود دارد که برگزاری جشن در حد ملی را می طلبد.

خسرو نشان شامگاه جمعه در آخرین شب از جشنواره 'جشن خوزستانی ها' در اهواز، اظهار کرد: در کمتر جایی می توان این همه از تنوع را در فرهنگ و آیین ناظر باشیم.

وی افزود: با توجه به این که سال های مدیدی است در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستم وقتی به پیشینه اجرای جشنواره ها رجوع می کنیم کمتر جشنواره ای را در این سطح شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به برگزاری جشن خوزستانی ها از 29 شهریور تا دوم مهر امسال اظهار کرد: همکاران ما سعی کردند تنوعی را نسبت به سال های گذشته دراین جشنواره و نمایشگاه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: غرفه های صنایع دستی بیشتر دارای نشان اصالت یا مهر مرغوبیت بودند و از این جهت به نظرم کاستی ندارد و در کنار آن سعی شد به افراد دیگری هم مجال داده شود.

نشان تاکید کرد: هم در جشن اقوام و هم در صنایع دستی بنا بر این بود که از تکرار گذشته جلوگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی در تهران در آذر امسال اظهارکرد:برگزاری نمایشگاه فعلی، تمرین خوبی برای برگزاری هفته فرهنگی تهران بود چرا که در تهران امکان پذیر نیست این حد وسیع از گروه ها را به آنجا بفرستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: ناگزیر هستیم که از میان گروه های مختلف آیینی و موسیقیایی برگزیده ها را انتخاب کنیم که جشن خوزستانی ها تمرین خوبی برای شناسایی و معرفی آیین های گوناگون بود.

او همچنین بر برگزاری هفته گردشگری در خوزستان تاکید کرد و افزود: هفته گردشگری در تقویم برابر با ششم مهر است و برای آن برنامه های خاصی در نظر داریم که قرار است سفیران فرهنگی دوم معرفی شوند و روز جهانی گردشگری در اهواز برگزار شود و باقی برنامه ها در سایر شهرستان ها باشد.

جشنواره جشن خوزستانی ها از 29 شهریور تا 2 مهر 95 در نمایشگاه بین الملل اهواز در بخش های مختلف غذاهای محلی، صنایع دستی و موسیقی محلی و آداب رسوم اقوام برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار