تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز سرشماری نفوس و مسکن از امروز
رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان خواستار شد: مشارکت جدی مردم استان در سرشماری اینترنتی
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و ستاد سرشماری نفوس و مسکن خوزستان با اشاره به حساسیت خانوارها بر وجود ارتباط میان سرشماری و موضوع یارانه‌ها گفت: سرشماری هیچ ارتباطی با موضوع یارانه‌ها ندارد و اطلاعات مالی خانوارها در سرشماری مورد شمارش و استفاده قرار نمی‌گیرد.

امید حاجتی در آیین نواختن زنگ افتتاح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95 که امروز، 3 مهرماه در هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه آمنه اهواز همزمان با سایر نقاط کشور برگزار شد، اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن که امروز اجرای آن به صورت اینترنتی آغاز می‌شود، از مهمترین و پایه‌ای ترین طرح‌های آماری کشور است.

وی افزود: برنامه‌ریزی بدون آمار، ارقام و اطلاعات صحیح امکان‌پذیر نیست. برنامه‌ریزی چه در سطح خرد نظیر ارتقای وضعیت تحصیلی و رفاهی یک مدرسه، چه در سطح کلان مانند بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و همچنین انجام پژوهش‌ها و مطالعات در دنیا و کشور، نیازمند اطلاعات و آمار صحیح است.

حاجتی با بیان این‌که سرشماری نفوس و مسکن یکی از روش‌هایی است که آمار و اطلاعات صحیح را در اختیار برنامه‌ریزان استان و کشور قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: با اتکا به این آمار و اطلاعات صحیح، برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود وضعیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... و رفع مشکلاتی نظیر معضلات اجتماعی در جامعه صورت می‌گیرد.

وی در خصوص تفاوت سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 نسبت به دوره‌های پیشین سرشماری‌های عمومی عنوان کرد: مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن امسال به صورت اینترنتی توسط خانوارها و قبل از مراجعه حضوری مأموران آمارگیر به درب منازل از طریق سامانه www.sarshomari95.ir انجام می‌شود. هر خانوار می‌تواند با مراجعه به این سامانه اطلاعات و آمار مربوطه را که در قالب حدود 40 پرسش تدوین شده، ثبت و در سرشماری سال 95 مشارکت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان بیان کرد: امیدواریم با کمک دانش‌آموزان، دانشجویان و افراد آشنا به فضای مجازی و اینترنت، درصد بالایی از سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال از طریق اینترنتی انجام شود تا ان‌شاءالله در زمان آغاز عملیات میدانی سرشماری یعنی از 25 آبان‌ماه، حداقل مزاحمت ناشی از مراجعه حضوری مأموران آمارگیر به درب منازل برای خانوارها ایجاد شود.

حاجتی، دستیابی به اطلاعات و آمار صحیح را دو موضوع بسیار مهم در سرشماری‌ها و طرح‌های آماری عنوان و اظهار کرد: در شماری‌ها باید بتوانیم تمام خانوارهای استان و کشور را مورد شمارش قرار دهیم و صحت آمار ثبت شده نیز حائز اهمیت است. اکنون خانوارها در سرشماری‌ها نسبت به مرتبط بودن اطلاعات موردنظر با مبحث یارانه حساسیت دارند اما باید گفت که اطلاعات سرشماری هیچگونه ارتباطی با موضوع یارانه ندارد.

وی با بیان این‌که اطلاعات مالی خانوارها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن شمارش و ثبت نخواهد شد، گفت: اطلاعات اخذ شده از خانوارها دارای جنبه کاملاً محرمانه است و به تنهایی به هیچ وجه در هیج جایی ارائه نمی‌شود و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

حاجتی اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت خوب خوزستانی‌ها در دوره سرشماری اینترنتی یعنی از 3 مهرماه تا 24 مهرماه بتوانیم رکورددار سرشماری به صورت ثبت اینترنتی در سطح کشور باشیم و مشارکت خوزستان در این دوره از سرشماری به علت ضریب نفوذ بالای اینترنت در استان، به صورت کامل و بالاتر از متوسط کشوری باشد.

وی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش‌ آموزان گفت: در هیچ نقطه‌ای از جهان توسعه شکل نمی‌گیرد، مگر این‌که موضوع آموزش و پرورش نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد و اگر شاخص‌های این بخش به سمت رشد و تعالی حرکت کند، می‌توانیم توقع کشوری را داشته باشیم که به صورت روزافزون آبادتر می‌شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
سایت سرشماری باز نمیشه فقط ثانیه شمار صفر شده رو نشون میده
:
:
:
آخرین اخبار