تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نخستین روز از سال تحصیلی؛
۳ زنگ مقاومت، مهر و سرشماری در خرمشهر نواخته شد
در آغازین روز سال تحصیلی جدید، سه زنگ مقاومت، مهر و سرشماری نفوس و مسکن با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی در خرمشهر به صدا درآمد
در آغازین روز سال تحصیلی جدید، سه زنگ مقاومت، مهر و سرشماری نفوس و مسکن با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی در خرمشهر به صدا درآمد.

صبح امروز شنبه برای نخستین بار، سه زنگ مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس، مهر به مناسبت بازگشایی مدارس و سرشماری نفوس و مسکن در نخستین روز از اجرای این طرح کشوری به صورت همزمان و در هنرستان شهدای خرمشهر نواخته شد.

مدیر آموزش و پرورش، فرماندار و مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در این مراسم سخنرانی کردند.

اجرای ضرب آهنگ زورخانه ای از جمله برنامه های جانبی برگزار شده در این مراسم بود.

نمایندگانی از وزارت و اداره کل آموزش و پرورش که حاملان پیام تبریک وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان خرمشهری بودند نیز در این مراسم شرکت داشتند.

دانش آموزان شهید «فهمیده» را الگو قرار دهند

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: دانش آموزان از تبار شهید «فهمیده» هستند و باید با الگو قرار دادن اینگونه نوجوانان مسیر پرپیچ و خمی که برای رسیدن به آرمان های انقلاب ترسیم شده را طی کنند.

ولی الله حیاتی صبح امروز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر انقلاب و سرشماری نفوس و مسکن در هنرستان پسرانه شهدای خرمشهر، دانش آموزان و نوجوانان را بزرگترین سرمایه های اجتماعی دانست و اظهار کرد: در هر کشور سرمایه های زیربنایی مختلفی وجود دارد که از میان این سرمایه ها بزرگترین سرمایه، انسان و سرمایه های اجتماعی است و دانش آموزان بزرگترین سرمایه های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شوند.

وی از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان عاملی در رساندن سرمایه های اجتماعی به اوج قله های عزت، شرافت و مقاومت یاد کرد و افزود: شما دانش آموزان از تبار شهید «فهمیده» هستید و باید با الگو قرار دادن اینگونه نوجوانان مسیر پرپیچ و خمی که برای رسیدن به آرمان های انقلاب ترسیم شده را طی کنید.

آمارگیری ارتباطی به امور مالی خانواده ها ندارد

فرماندار خرمشهر در ادامه، به آغاز سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: اینگونه نمونه گیری ها ارتباطی به موارد دارایی ها و اطلاعات مالی خانوارها از جمله یارانه ها ندارد و کاملا محرمانه است.

حیاتی تصریح کرد: مبنای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های کلان و جزئی کشور بر اساس این آمارها است که باید دقیق باشد.

وی از دانش آموزان و جامعه فرهنگی به عنوان قشر عظیمی از جامعه خواست تا با مراجعه به سامانه ثبت نام نفوس و مرکز، هر چه سریعتر نسبت به وارد کردن مشخصات فردی خانواده اقدام کنند.

درخشش دانش آموزان خرمشهری در کنکور امسال

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر از درخشش دانش آموزان خرمشهری در کنکور ۹۵ و پذیرش در رشته و دانشگاه های مطرح خبر داد.

عبدالحافظ عنبری صبح امروز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر انقلاب و سرشماری نفوس و مسکن در هنرستان پسرانه شهدای خرمشهر اظهار کرد: دانش آموزان خرمشهری امسال در بخش کنکور و پذیرش دانشگاه موفق به پذیرش در رشته محل های مطرح شدند و جای امیدواری است که این حرکت که با توجه به مقوله کنکور و برنامه ریزی برای آن آغاز شده در سال آینده نیز ادامه داشته باشد و شاهد نتایج بهتر باشیم.

وی در ادامه، بر اهمیت مقوله تربیت تاکید کرد و افزود: اگر تربیت را از آموزش جدا کنید چیزی از آموزش باقی نمی ماند و امروزه این تفکر رایج است که برای داشتن انسان موفق و کارآمد و همچنین اگر قرار است آموزش اتفاق بیفتد باید تربیت وجود داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر، الگوی تربیت انسان سالم را به عنوان الگوی رایج آموزشی معرفی کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی و پس از پیروزی انقلاب در حوزه انسانی پا را فراتر از حوزه سلامت گذاشته و به دنبال تربیت انسان صالح است.

عنبری توضیح داد: انسان صالح خیانت، ظلم و طمع نمی کند و در جهان به دنبال صلح است. در تمام سال های بعد از انقلاب برای تربیت انسان صالح برنامه ریزی شده و تربیت چنین افرادی مایه افتخار بوده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار