تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۳۲۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد نماینده از عدم پرداخت خسارت سیل به کشاورزان
با گذشت بیش از 5 ماه کشاورزان استان هنوز سیل زده هستند و متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی توسط دولت در زمینه پرداخت این خسارات مشاهده نشده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پرداخت خسارات سیلاب فروردین ماه به کشاورزان خوزستان گفت: با گذشت بیش از 5 ماه کشاورزان استان هنوز سیل زده هستند و متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی توسط دولت در زمینه پرداخت این خسارات مشاهده نشده است.

سید راضی نوری در خصوص عدم پرداخت خسارت سیل فروردین‌ماه امسال به کشاورزان استان اظهار کرد:‌ وقوع سیلاب فروردین 95 باعث غافلگیری استان شد و برای پرداخت این خسارت بارها و از طریق سازمان‌هایی مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیریت بحران کشور و ... پیگیری کردیم؛ دو مرتبه نیز درخواست خود در این زمینه را در صحن علنی مجلس به آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم که وی در همان جا دستور پیگیری این موضوع را به کارشناسان داد.

وی افزود: مردم می‌بینند که پرداخت خسارات ناشی از سیلاب به کشاورزان در استان مازندران ظرف کمتر از 10 روز پس از وقوع سیل در هیات دولت مصوب می‌شود اما خسارات سیلاب فروردین ماه خوزستان با گذشت بیش از 5 ماه پرداخت نشده و متاسفانه تاکنون هیچ گامی از سوی دولت در زمینه پرداخت این خسارات به کشاورزان استان مشاهده نشده است.

نوری با بیان این‌که شهر شوش جزو شهرهایی بود که در سیلاب فروردین متحمل بیشترین خسارات شد، عنوان کرد:‌ کشاورزی در شهرستان شوش عمدتا به صورت تک محصول انجام می‌شود و با توجه به این‌که اکنون در آستانه کشت پاییزه قرار داریم، اگر منابع و اعتبارات موردنیاز برای جبران خسارات وارده ناشی از سیلاب به اراضی کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار نگیرد، قطعا کشاورزان برای کشت پاییزه با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: ‌انتظار داریم در زمان باقی‌مانده تا کشت پاییزه پرداخت خسارات سیلاب 95 خوزستان در هیات دولت تصویب شود و ما بارها پیگیر این مسئله بودیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد. تصویب پرداخت خسارات سیل مازندران در کمتر از 10‌ روز در هیات دولت و عدم پرداخت خسارات سیلاب به کشاورزان خوزستان پس از گذشت بیش از 5 ماه، با عدالت هم‌خوانی ندارد و نشانگر تبعیض عدالتی میان استان‌های کشور است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار