تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
23 مهرماه، آخرین مهلت ارسال مقاله؛
بررسی علمی محصولات تراریخته در همایش ملی دانشگاه رامین
مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان برگزاری همایش ملی "محصولات تراریخته" در این دانشگاه را با هدف روشن کردن جنبه‌های علمی این محصولات با طرح دیدگاه‌های مختلف عنوان کرد
مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان برگزاری همایش ملی "محصولات تراریخته" در این دانشگاه را با هدف روشن کردن جنبه‌های علمی این محصولات با طرح دیدگاه‌های مختلف عنوان کرد.

دکتر منصور غنیان اظهار کرد: در خصوص محصولات تراریخته به‌عنوان یک مرکز آکادمیک وظیفه‌ی ما روشن کردن جنبه‌های علمی این محصولات است؛ باید به‌صورت علمی دیدگاه‌های مختلف درباره این محصولات مطرح و با بررسی‌های علمی جنبه‌های مثبت و منفی آن‌ها بررسی شوند.

وی افزود: به‌همین منظور نیز این همایش 20 آبان‌ماه با همکاری انجمن ایمنی زیستی ایران در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان برگزار می‌شود.

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان این‌که این همایش در 9 محور برگزار می‌شود، گفت: دستیابی به امنیت غذایی و توسعه پایدار با استفاده از محصولات تراریخته، وضعیت تولید و مصرف محصولات تراریخته در ایران و جهان، فواید زیست‌محیطی محصولات تراریخته، محصولات تراریخته و اخلاق زیستی و محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان از محورهای همایش هستند.

غنیان افزود: قابلیت‌های مهندسی ژنتیک در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، بررسی ملاحظات ابراز‌شده در مورد محصولات تراریخته، مبانی فقهی و حقوقی ایمنی زیستی و تولید محصولات تراریخته و زیست‌فناوری در خدمت حفاظت و بهر‌ه‌برداری از ذخایر توارثی گیاهی کشور از دیگر محوزهای این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش تا 23 مهرماه فرصت دارند، مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. تاکنون 15 مقاله دریافت شده و با این روند پیش‌بینی ما این است که حدود 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شود.

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از احتمال تمدید مهلت ارسال مقاله تا 30 مهرماه خبر داد و گفت: قرار است که 28 مهرماه نتایج داوری مقالات اعلام شود؛ آخرین مهلت ثبت‌نام نیز پنجم آبان‌ماه تعیین شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار