تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبرد جانانه فرزندان رامهرمز در 8 سال جنگ تحمیلی
مردم شهر و روستاهای رامهرمز در 8 سال دفاع مقدس با پایداری و دلیرمردی در مقابل خصم متجاوز ایستادگی کردند
مردم شهر و روستاهای رامهرمز در 8 سال دفاع مقدس با پایداری و دلیرمردی در مقابل خصم متجاوز ایستادگی کردند.

در مهرماه سال 59 مردم این شهر هنوز در حال و هوای دوران انقلاب به سر می‌برند و دانش‌آموزان با شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی کیف و کتاب به دست راهی مدارس شدند که زمزمه‌هایی از حملات پراکنده هواپیماهای جنگی به شهرهای مختلف شنیده می‌شد.

حملات دشمن بعثی هرروز رنگ جدی‌تر و شدیدتری به خود می‌گرفت و برای مردم شهرهای مرزی آوارگی از خانه و کاشانه و کوچ اجباری را رقم زد.

دشمن که فکر می‌کرد با توجه به نو پا بودن انقلاب می‌تواند به اهداف خود برسد و چندروزه بخشی از خاک کشورمان را اشغال کند، درگیر جنگی 8 ساله شد و در این 8 سال مردم رامهرمز همپای مردم سایر شهرها جانانه ایستادگی کردند.

خاموشی در شب‌ها، جیره‌بندی مواد غذایی، پذیرش آوارگان جنگی در خانه‌ها و کمک به شهروندان سایر شهرها، همه برای مردم شهرستان رامهرمز به‌نوعی زندگی جدید را رقم زد.

روزها به‌سختی می‌گذشت، ولی مردم همزیستی دین‌مداران‌ای را در کنار هم رقم می‌زدند و این مشارکت و کمک به یکدیگر بیش‌ از پیش در بین مردم این شهرستان نهادینه شد.

از سویی جوانان و نوجوانان رامهرمزی با توجه به وضعیت قرمز شهرهای مرزی و در راستای دفاع از آب‌ و خاک و دین خود، دست به سلاح بردند و با فراگرفتن آموزش‌های کوتاه‌مدت نظامی به‌عنوان نیروهای مردمی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند.

طی سال‌های رزم دلیر مردانه جوانان رامهرمز در جبهه‌ها، زنان و مادران پرتلاش و دلیرپرور این شهرستان اقدام به پشتیبانی از فرزندان خود کردند و به تهیه مواد غذایی، پخت نان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم، ایثارگرانِ 8 سال تلاش کرده و ثابت کردند که زن بودن برایشان محدودیت نخواهد داشت و همچون کوه پشت فرزندان خود ایستادند و شهدایشان را با آغوش باز پذیرا شدند و با محبت، مرهم بر زخم فرزندان زخمی خود گذاشتند.

طی 8 سال دفاع مقدس و با اصابت چندین موشک به شهر رامهرمز و کوچ برخی از مردم به روستاها، باز هم زندگی ادامه داشت و به کوری چشم دشمن، مردم روزبه‌روز متحدتر شدند.

هر روز که از جنگ می‌گذشت و دشمنی‌های ددمنشانه رژیم بعث علیه ملت ما بیشتر می‌شد، جوانان ما نیز پرشورتر و با عزم جزم به مقابله با دشمن تا دندان مصلح می‌شتافتند.

حملات موشکی، بمباران شیمیایی، شهادت یاران و دوستانشان هیچ‌کدام نتوانست خللی در اراده آن رعنا جوانان به وجود آورد.

حالا که سال‌های سال از آن دوران پرخطر می‌گذرد، حاصل آن‌ همه مقاومت و ایستادگی مردم و جوانان شهرستان رامهرمز، تعداد 428 شهید، یک‌هزار و 520 جانباز و 47 آزاده است که تقدیم انقلاب اسلامی کردند و هنوز هم مردم این شهرستان در مقابل هر خصم متجاوز خواهند ایستاد و دلیری و پایداری را به آیندگان خود انتقال خواهند داد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار