تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لغو بسته حمایتی، جذب معلم در خرمشهر را مشکل کرد
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت:لغو بسته حمایتی در شهرستان، جذب معلم در مدارس حاشیه غرب کارون را با مشکل مواجه کرد
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت:لغو بسته حمایتی در شهرستان، جذب معلم در مدارس حاشیه غرب کارون را با مشکل مواجه کرد.

محمدعلی احمدزاده شنبه گفت:با لغو بسته حمایتی 30 کلاس درس در حاشیه غرب کارون خالی مانده است.

وی ادامه داد:بر اساس طرح جدید خرید خدمت آموزشی با عنوان بسته حمایتی دولت در سال گذشته، اعتبار شش میلیارد و 300 میلیون ریال به خرمشهر اختصاص یافت که حقوق 44 معلم حاشیه غرب کارون از این اعتبار تامین می شد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل تامین نشدن اعتبار از طریق استان قرارداد 44 معلم لغو شده است، ادامه داد:44 معلم مرد و زن با مدارک کارشناسی از طریق قرارداد خرید خدمات آموزشی که در دو سال گذشته جذب شده بودند، مراحل آموزشی و روش های تدریس آموزش ابتدایی را گذرانده بودند و تجربه کسب کردند.

احمدزاده کمبود معلم در شهرستان خرمشهر را 198 نفر عنوان کرد و گفت:امسال با توجه به ورود چهار هزار و 300 دانش آموز کلاس اولی، کمبود معلم در مدارس ابتدایی بیش از گذشته محسوس است.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خرمشهر شمار دانش آموزان کلاس اولی سال گذشته این شهرستان را سه هزار و 700 دانش آموز عنوان کرد و گفت:سال تحصیلی جدید، 600 دانش آموز کلاس اولی در مقایسه با سال گذشته افزوده شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر در ادامه سخنانش گفت:برای جبران کمبود معلم در کلاس های شهری و روستایی به معلمان رسمی و پیمانی اضافه کاری داده می شود، به گونه ای که هر معلم در دو شیفت کاری فعالیت می کند که این موضوع، بازده آموزش را کاهش می دهد.

احمدزاده افزود:این اداره توانست در سال تحصیلی جدید، تنها 11 معلم ابتدایی و 15سرباز معلم در شهر و روستا جذب کند.

وی اظهار داشت:در صورتی که سازمان منطقه آزاد اروند بخشی از اعتبار مورد نیاز بسته حمایتی را پرداخت کند می توان تا حدودی کمبود معلم را در مدارس غرب کارون جبران کرد.

معاون آموزش ابتدایی خرمشهر در ادامه گفت:سال گذشته سازمان منطقه آزاد اروند 12 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات مدارس تخصیص داد که از این میزان اعتبار، هشت میلیارد ریال برای تجهیز مدارس جذب شد.

احمدزاده افزود:با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان ابتدایی در شهرستان، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات اعم از میز، نیمکت و صندلی معلم بیش از گذشته محسوس است.

 34 هزار دانش آموز در 850 آموزشگاه شهرستان خرمشهر در سال تحصیلی جدید در کلاس های درس حاضر شدند.

از این مجموع، چهار هزار و 300 دانش آموز کلاس اولی با 101کلاس درس در شهرستان خرمشهر مشغول به تحصیل هستند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
به نام خدا اگر نیروهای انسانی آموزش و پرورش بصورت سفارشی و سلیقه ای ابلاغ داده نشود تا حدودی می توان جلوی این کمبود را گرفت مثلا دبیری که رشته تدریسش تخصصی می باشد را با سمتهای دیگر در مدارس ابلاغ می دهند در صورتی که در همان رشته تدریس ما دبیر کم داریم
:
:
:
آخرین اخبار