تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح نخستین اقامتگاه گردشگری در جوار قلعه شوش
به مناسبت دهه ولایت و امامت و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان نخستین اقامتگاه و سفره خانه سنتی در مجاورت قلعه و موزه تاریخی شوش افتتاح شد
 به مناسبت دهه ولایت و امامت و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان نخستین اقامتگاه و سفره خانه سنتی در مجاورت قلعه و موزه تاریخی شوش افتتاح شد.

فرماندار شوش گفت: این اقامتگاه و سفره خانه که پردیس اهورا دانیال(بهشت خدای دانیال) نامگذاری شده در یکی از خانه های قدیمی شوش در مجاورت قلعه و موزه تاریخی به مساحت 340 مترمربع راه اندای شده است که دارای 6 اتاق باگنجایش 60 نفر در 2 طبقه است.

وی با بیان اینکه این اقامتگاه در راستای توسعه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی برپا شده است افزود:اشتغالزائی در شهرستان و ایجاد زیرساخت برای رفاه حال گردشگران و مسافران از مهمترین برنامه های در شوش می باشد.

نجاتی گفت:برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری ، پخت و عرضه غذاهای سنتی و استفاده از معماری تاریخی منطقه همچنین تصاویری از گونه های جانوری ، گیاهی و تاریخی از جمله تصاویری از گوزن شاخ دار و سرباز هخامنشی از جمله ویژگی های این اقامتگاه می باشد.

وی افزود: این طرح صرف 2،5 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری بخش خصوصی با همکاری اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوش راه اندازی شده است.

شهرستان شوش با برخورداری از جاذبه های تاریخی و مذهبی مقصد اول گردشگرانی است که به ایران سفر می کنند.

شهر باستانی شوش با قدمتی بیش از هفت هزار سال یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت ایلامی و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهان هخامنشی بود.

محوطه تاریخی شوش وزیگورات چغازنبیل 2 اثری هستند که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده اند.

شهر شوش در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار