تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۲۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اروندکنار:
استخدام نیروهای بومی خواست مردم چوئبده است
امام جمعه شهر اروندکنار گفت: پذیرش و استخدام نیروهای بومی خواست مردم چوئبده است که مسئولان باید به آن توجه و در جهت برآورده شدن آنها تلاش کنند
امام جمعه شهر اروندکنار گفت: پذیرش و استخدام نیروهای بومی خواست مردم چوئبده است که مسئولان باید به آن توجه و در جهت برآورده شدن آنها تلاش کنند.

حجت الاسلام حمید سیلاوی شنبه شب در نخستین همایش نقش بندر چوئبده، عشایر و لنجداران در دفاع مقدس که در محل اداره بندر چوئبده برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ معاصر، قهرمانی های مردم عشایر این منطقه ثبت شده، مردم متدین و ولایتمداری که یکی از برگهای تاریخ درخشانشان کمک به شکسته شدن حصر آبادان بود.

وی از چوئبده به عنوان دروازه شکست حصر آبادان نام برد و اضافه کرد: مردم چوئبده در آن مقطع تاریخی و حساس به فرمان بزرگ مرد تاریخ معاصر و بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) به خوبی عمل کردند.

امام جمعه شهر اروندکنار با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه حصر آبادان باید شکسته شود، تصریح کرد: چوئبده تنها شهری در آن مقطع بود که قدرت مانور نظامی داشت، در آن مقطع حساس مردم غیور با نخل ها، لنج ها و امکانات کمی که در اختیار داشتند کارهای عظیمی را به انجام رساندند، جابجایی نیروهای رزمنده و مردم از طریق آب، دریا و هوا از این منطقه انجام می شد، زنان با پختن نان خانگی، خرما چیده شد از نخلهایشان و اسلحه اندکی که در اختیار داشتند، در آن زمان توانستند بزرگترین کار را یعنی پشتیبانی در عملیات شکست حصر آبادان را، به انجام برسانند.

حجت الاسلام سیلاوی در پایان، ابراز امیدواری کرد تا مسئولان خواسته های مردم چوئبده را عملی کنند تا بتوانیم روزی شاهد برچیده شدن چهره کریه محرومیت از این شهر باشیم و رکود فعلی حاکم بر منطقه با همت مسئولان و مردم به رونق اقتصادی تبدیل شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار