تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در شاوور
آمار کودکان بازمانده از تحصیل از بهزیستی و دهیاری‌ها گرفته شده است و سعی می‌کنیم تا در حداقل زمان ممکن این کودکان را جذب کنیم
مدیر آموزش‌وپرورش شاوور از تشکیل "کانون نخبگان" برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و پیگیری مشکلات تحصیلی آن‌ها خبر داد و گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل از بهزیستی و دهیاری‌ها گرفته شده است و سعی می‌کنیم تا در حداقل زمان ممکن این کودکان را جذب کنیم.

 سید جلال نژاد‌فاضل با اشاره به رشد آموزش‌وپرورش شاوور در شاخص امتحانات نهایی اظهار کرد: طی سال گذشته رتبه‌ی آموزش‌وپرورش شاوور در بین 40 منطقه‌ی آموزشی 28 پله رشد کرد و از رتبه‌ی 33 به رتبه‌ی پنج ارتقا یافت.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری برای اولین‌بار در تاریخ آموزش‌وپرورش شاوور سازمان‌دهی نیروهای آموزشی در مردادماه انجام و تا 10 شهریورماه نیز برنامه‌های کلاسی دبیرستان‌ها تدوین و نهایی شد و معلمان در نیمه‌ی دوم شهریورماه با خیال آسوده به سفر رفتند.

مدیر آموزش‌وپرورش شاوور با اشاره به این‌که هیچ دبیرستانی در بخش شاوور در اولین روز از سال تحصیلی بی‌دبیر نماند، گفت: سال گذشته تا آبان‌ماه برخی کلاس‌ها بدون دبیر بودند اما در سال تحصیلی جدید هیچ دانش‌آموز متوسطه‌ی اول و دوم بدون برنامه کلاسی نیست و همه‌ی برنامه‌ها بسته شده است.

نژاد فاضل گفت: کمبود معلم در دبستان‌ها از طریق 60 معلم حق‌التدریس برطرف و کمبود نیرو در برخی از رشته‌های خاص نیز از طریق دیگر رشته‌های مرتبط، تأمین شده است و اگر کمبودی نیز مشاهده شود با اضافه‌کاری جبران می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم جذب کودکان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: آمار کودکان بازمانده از تحصیل از بهزیستی و دهیاری‌ها گرفته شده است و سعی می‌کنیم تا در حداقل زمان ممکن این کودکان را جذب کنیم. تشکیل "کانون نخبگان" در سال جاری یکی از برنامه‌هایی است که آن را دنبال خواهیم کرد و یکی از وظایف آن شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده است؛ این کانون مشکلات تحصیلی "کودکان بازمانده از تحصیل" را پیگیری می‌کند.

مدیر آموزش‌وپرورش شاوور حضور استاندار در جشن بازگشایی مدارس در این منطقه را خوشحال‌کننده دانست و بیان کرد: نگاه ویژه‌ی استاندار به فرآیند آموزش‌وپرورش بسیار ارزشمند است به‌طوری‌که در مدت چهار ماه از مسئولیت ایشان، به‌صورت عملیاتی در راستای حل مشکلات آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنند و هر هفته با رؤسای آموزش‌وپرورش دیدار دارند و کمبودهای این حوزه را مورد پیگیری جدی قرار می‌دهند.

نژادفاضل همچنین از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به خاطر توجه ویژه به جوانان و مشارکت آن‌ها در سیستم مدیریت، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در آموزش‌وپرورش قدردانی کرد و گفت: آقای تقی‌زاده اعتقاد و اعتماد زیادی به جوانان و سپردن مسئولیت به دست آنان دارد که این امر سبب ورود دیدگاه، ایده‌ها و تفکرات تازه در مجموعه‌ی آموزش‌وپرورش می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار