تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شهرک های صنعتی دزفول:
اعتبار اختصاص‌یافته به شهرک‌های‌صنعتی‌دزفول ناچیز است
اعتبار اختصاص یافته به شهرک های صنعتی این شهرستان ناچیز بوده و با این اعتبار نمی توان مشکلات شهرک های صنعتی را برطرف کرد
مدیر شهرک های صنعتی دزفول گفت: اعتبار اختصاص یافته به شهرک های صنعتی این شهرستان ناچیز بوده و با این اعتبار نمی توان مشکلات شهرک های صنعتی را برطرف کرد.

محمد مشعلچی در نشست شورای اداری شهرستان دزفول افزود:امسال کل اعتبار ماده 180 که به شهرک های صنعتی دزفول اختصاص یافته 3،8 میلیارد ریال بوده در حالی که اعتبار اختصاص یافته به شهرک های صنعتی برخی شهرهای خوزستان 50 تا 90 میلیارد ریال بوده است.

وی به بیان مشکلات شهرک های صنعتی دزفول پرداخت و گفت:تازمانی که زمینی برای واگذاری به تولیدکنندگان نداشته باشیم امکان پیشرفت و توسعه واحدهای صنعتی وجود ندارد ضمن اینکه شهرک صنعتی شماره 4 دزفول نیز با مشکلات زیست محیطی روبروست.

مشعلچی با تاکید بر ضرورت مهم دانستن صنعت در شهرستان دزفول گفت:باید به صنعت بیش از این بها داده شود چرا که با توجه به مشکلات عدیده شهرکهای صنعتی اگر زیرساخت لازم فراهم نشود طرح های صنعتی بهره برداری نخواهند داشت.

وی همچنین افزود:آموزشی که در مراکز فنی و حرفه ای شهرستان دزفول ارائه می شود باید هدفمند وبر اساس نیاز واحدهای صنعتی هر منطقه ارائه شود.

مدیر شهرکهای صنعتی دزفول افزود:در نشستی که با رئیس فنی و حرفه ای دزفول برگزارشد مقرر شد آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز واحدهای صنعتی هر منطقه باشد و سمت وسوی اشتغالزایی داشته باشند .

مشعلچی گفت:در راستای اقتصاد مقاومتی شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان اقداماتی را آغاز کرده و تلاش شده واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد دارند شناسایی و جهت ارائه تسهیلات بانکی معرفی شوند.

وی افزود:بر این اساس واحدهایی که توانایی تولید دارند ولی به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده اند نیز شناسایی شده اند تا اعتبار لازم به آنها اعطا شود.

مشعلچی گفت:در نشست هایی که با مدیران واحدهای صنعتی دزفول برگزارشد نداشتن سایت برای معرفی محصول از دغدغه آنان عنوان شد که سایتی در این خصوص طراحی شده که شامل اطلاعات کاملی از کلیه واحدهای صنعتی ،تولیدی و کشاورزی بومی می باشد .

حبیب اله آصفی فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز در این خصوص گفت:اعتبار اختصاص یافته دیگر شهرهای خوزستان به بخش صنعت بررسی خواهند شد ضمن اینکه شهرک صنعتی شماره 4 دزفول مشکل زیست محیطی دارد که باید حل شود.

وی افزود:برای کمک به اقتصاد منطقه اگر به صنایع کوچک روی آوریم شاهد تحولی بزرگ در منطقه خواهیم بود.

وی مدیران دستگاه های اجرایی را به ارائه راهکار جهت حل مشکلات صنایع کوچک دعوت کرد و گفت:نمایشگاه صنایع دستی در پارک دولت برگزار شده که در جهت رونق اقتصاد منطقه و اشتغالزایی بسیار موثر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار