تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۲۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فروش 950 میلیارد ریالی صنعت سینمای کشور در سال جاری
معاون سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت:طی شش ماه نخست سال جاری سینماهای کشور 950 میلیارد ریال فروش داشتند
معاون سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت:طی شش ماه نخست سال جاری سینماهای کشور 950 میلیارد ریال فروش داشتند.

محمد حمزه زاده روز یکشنبه در آیین بهره برداری رسمی از سینما آزادی (سهیلای سابق) آبادان افزود:سینما در سال جاری مورد استقبال علاقه مندان و شهروندان قرار گرفت و ساخت فیلم های متناسب با ذائقه مردم علت این استقبال است.

وی اظهار داشت:طی شش ماه نخست سال جاری در سینماهای کشور در مجموع 950 میلیارد ریال فروش بلیت داشتیم که30 درصد این فروش متعلق به سینماهای زیرمجموعه حوزه هنری بود.

معاون سینمایی حوزه هنری ادامه داد:طی شش ماه نخست سال جاری 15 میلیون بلیت سینما در سراسر سینماهای کشور فروخته شد که پنج میلیون و 400 هزار بلیت در سینماهای حوزه هنری به فروش رسید.

حمزه زاده تصریح کرد:در سراسر کشور 229 سینما وجود دارد که 91 سینما از این مجموع به حوزه هنری تعلق دارد.

وی آبادان را مهد سینمای کشور خواند و گفت:پیش از جنگ تحمیلی آبادان دارای 29 سینما رو باز و روبسته بود که این تعداد سینما، آبادان را به مهد سینمای کشور تبدیل کرده بود.

معاون سینمایی حوزه هنری کشور افزود:در گذشته استان خوزستان 49 سینما داشت اما اکنون تنها 14 سینما دارد که 2 سینمای آن در آبادان وجود دارد، این رکود شایسته استان خوزستان نیست.

حمزه زاده در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم کیفی سازی فیلم ها در صنعت سینما ادامه داد:سینماهای کشور توانسته اند اعتماد شهروندان و علاقه مندان را جذب کنند و امید است، تولیدکنندگان نیز بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند.

وی اظهار داشت: سینما به طور حتم در ترویج فرهنگ جامعه نقشی پر رنگ دارد زیرا این مکان، جایی برای با هم دیدن است.

به گزارش ایرنا همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز شکست حصر آبادان، سینما آزادی - سهیلای سابق- این شهر با حضور تعدادی از بازیگران مطرح سینما و مدیران سینمایی کشور به صورت رسمی افتتاح شد.

برای نوسازی این سینما، خرید و نصب سیستم ها و تجهیزات صوتی و پخش فیلم مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوزه هنری و موسسه سینما شهر هزینه شد.

 در آیین بازگشایی سینما آزادی آبادان، فیلم 'رستاخیز' به صورت رایگان برای شهروندان به نمایش در آمد.

عمر سینما در آبادان به سال 1287 برمی گردد و این شهر به واسطه اهمیتی که داشت با بیش از 13 سینمای عمومی و شش سینما متعلق به شرکت نفت، بیشترین سالن های سینما را در خوزستان بعد از تهران داشت.

پیش از پیروزی انقلاب، آبادان را شهر سینما ها می گفتند، قلب نفتی ایران، آن سال ها بعد از تهران بیشترین شمار سینماها را داشت.

محلهٔ «ابو ابراهیم» که انگلیسی ها به دلیل سختی تلفظش به آن «بریم» می گفتند، ویژهٔ خود انگلیسی ها و البته کارکنان رتبه بالای شرکت نفت بود.

ایرانی ها و هندی های آن موقع آبادان از تماشای فیلم در این فیلم خانه محروم بودند و آن ها را به این سینما راه نمی دادند.

سال 1311 هجری شمسی سینما «شیرین» در منطقهٔ شهری آبادان تاسیس شد و از همان ابتدا تماشای فیلم در آبادان طرفداران زیادی پیدا کرد.

سال 1324 هم شرکت نفت سینما تاج را ساخت. سینما تاج سابق که اکنون هم در آبادان پا برجاست، معماری انگلیسی دارد، برای ساختن این سینما همه چیز حتی آجر هایش را هم از لندن آوردند.

تا سال 1357 جمعاً 15 سینما در آبادان ساخته شد:' تاج، نفت، گلستان، بهمنشیر و پیروز وابسته به شرکت نفت بود و بقیه برای استفادهٔ عموم آزاد:' شیرین، خورشید، رکس، متروپل، نیاگارا، شهناز، ساحل، ایران، کیهان و سهیلا'.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار