تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۳۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت:
اختتامیه جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت در خرمشهر برگزار می‌شود
آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور ۷ مهرماه با حضور مهمانان کشوری به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود
دبیر جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت گفت: آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور ۷ مهرماه با حضور مهمانان کشوری به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.

آرش امرایی اظهار داشت: آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور 7 مهرماه با حضور مهمانان کشوری به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: حدود 600 اثر در بخش‌های شعر، داستان، فیلم، عکس و موسیقی از دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است که از نظر پراکندگی جغرافیایی اغلب دانشگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی کشور آثاری برای این جشنواره ارسال کردند.

دبیر نخستین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت عنوان کرد: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان مهمانان ویژه این برنامه هستند که تاکنون دعوت دبیرخانه جشنواره را پذیرفتند و یکی از شخصیت‌های کشوری سپاه پاسداران نیز در این آئین حضور پیدا می‌کنند.

وی در تشریح اهداف برگزاری جشنواره گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که شهرستان خرمشهر و استان خوزستان در حوزه فرهنگی دارد در راستای ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شجاعت همچنین تجلیل از فعالان فرهنگی حوزه دفاع مقدس این جشنواره تدارک دیده شد.

امرایی افزود: برای کمک به اقتصاد منطقه تمامی امکانات و تجهیزات موردنیاز برنامه از آبادان و خرمشهر و استان خوزستان استفاده‌ شده است و حتی هیئت‌داوران از اساتید صاحب‌نام دانشگاه‌های خوزستان و بومی این استان هستند.

وی با گلایه از دستگاه‌های اجرایی آبادان و خرمشهر اظهار داشت: با وجود اینکه در 6 ماه اخیر مکاتبات متعددی با دستگاه‌های مستقر در آبادان و خرمشهر به‌ویژه منطقه آزاد اروند برای جذب حمایت‌های مالی و تجهیزاتی داشتیم متأسفانه هیچ دستگاهی حاضر به همکاری با دبیرخانه جشنواره نشد و حتی انجمن سینمای جوان آبادان که در توافق اولیه قرار بود در بخش فیلم با جشنواره همکاری کند نیز از همکاری ممانعت کرد.

دبیر نخستین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت عنوان کرد: تأمین مالی و تجهیزاتی این برنامه از بودجه جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر صورت گرفت درحالی‌که انتظار می‌رفت منطقه آزاد اروند به این برنامه مهم فرهنگی و دانشگاهی توجه ویژه‌ای داشته باشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار