تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهریور خونین در جاده ها؛ 810 کشته و 18 هزار زخمی!
جانشین رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی گفت که در مسافرت های شهریور ماه امسال 810 نفر از مردم در تصادفات جاده ای کشور جان باختند
جانشین رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی گفت که در مسافرت های شهریور ماه امسال 810 نفر از مردم در تصادفات جاده ای کشور جان باختند.

سردار موسی امیری یکشنبه شب در آمل افزود : این تعداد کشته ها سه و 6 دهم نسبت به شهریور پارسال افزایش دارد .

وی آمار زخمی های سوانح رانندگی در شهریور ماه سال جاری را 18 هزار و 600 نفر اعلام کرد.

سردار امیری گفت که در شهریور ماه امسال در مجموع بیش از 15هزار و 250 فقره تصادف های فوتی و جرحی درون شهرها و جاده های کشور ثبت شد.

وی با اعلام این که بر اساس بررسی های صورت گرفته شهریور امسال در پنج سال گذشته پرتلفات ترین ماه کشور بوده، افزود: البته امسال به علت شرایط مناسب آب و هوایی، آمار سفرها نیز در کشور افزایش داشته است .

مازندران و فارس ، پرتلفات ترین

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه جاده های مازندران در تصادفات برون شهری یکی از پرتلفات ترین جاده های کشور در شهریور ماه بود ، گفت : استان های گلستان ، کرمان و کهکیلویه و بویراحمد نیز در رتبه بعدی میزان تلفات ناشی از تصادف های برون شهری قرار دارند.

وی افزود : در حوزه تصادف های درونی شهری نیز استان های فارس ، قزوین و هرمزگان به ترتیب بیشترین سوانح و تلفات را داشتند.

او ادامه داد : تلفات ناشی از سوانح رانندگی اعم از درون شهری و جاده ای در کشور بسیار جدی است و باید موضوع مدیریت سوانح رانندگی از سوی متولیان امر جدی گرفته شود.

سردار امیری گفت : البته مقصر بخشی از سوانح رانندگی خود مردم هستند که باید رعایت کنند و اگر بی توجهی استمرار یابد متاسفانه همچنان شاهد روند صعودی آمار سوانح و تلفات خواهیم بود.

واژگونی خودروها ، در صدر تصادفات

جانشین رئیس پلیس راهور واژگونی خودروها را مهم ترین نوع سوانح رانندگی در کشور دانست و گفت که 36 درصد تصادفات شهریور ماه امسال مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

وی از سرعت غیرمجاز با 19 و انحراف به چپ خودروها با 16درصد به عنوان دیگر علل تصادفات در کشور یاد کرد.

سردار امیری بهبود وضعیت راههای کشور ، افزایش ایمنی خودروها با رعایت استانداردهای تعریف شده و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سه عامل اثرگذار بر کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در کشور دانست و بر ضرورت تحقق آنها تاکید کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار