تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
زیارتگاه فتح‌المبین نیازمند نگاه استانی و کشوری است
با توجه به این‌که زیارتگاه شهدای فتح‌المبین یکی از مهمترین زیارتگاه‌ها در استان خوزستان است که در فهرست میراث فرهنگی دفاع مقدس به ثبت رسیده و سالانه پذیرای زائران زیادی از سراسر کشور است ....
فرماندار شهرستان شوش گفت: با توجه به این‌که زیارتگاه شهدای فتح‌المبین یکی از مهمترین زیارتگاه‌ها در استان خوزستان است که در فهرست میراث فرهنگی دفاع مقدس به ثبت رسیده و سالانه پذیرای زائران زیادی از سراسر کشور است و باتوجه به این‌که امکانات شهرستان جوابگوی خدمات‌دهی به این حجم زائر نیست، نیاز است تا با نگاه استانی در زمینه‌ی خدمات و امکانات به این زیارتگاه توجه ویژه صورت گیرد.

 رضا نجاتی در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی که در محل زیارتگاه شهدای فتح‌المبین در غرب کرخه برگزار شد، خواستار توجه ویژه در خصوص ارائه‌ی خدمات و امکانات به این زیارتگاه شد.

وی عنوان‌کرد: وجود حرم حضرت دانیال نبی(ع)، آثار تاریخی و باستانی و همچنین منطقه‌ی عملیاتی فتح‌المبین که یکی از مهمترین عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس است که زمینه‌ی انجام عملیات‌های متعدد دیگر شد، موجب شده است تا همه ساله از سراسر کشور کاروان‌های زیادی به این منطقه سفر کنند.

نجاتی با بیان این‌که شهرستان شوش از 15 مهرماه میزبان کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی از سراسر کشور است، گفت: انتظار می‌رود مسئولین استان خوزستان و شرکت‌های موجود در استان امکانات لازم جهت پذیرایی و اسکان کاروان‌های راهیان‌نور را در اختیار این زیارتگاه قرار دهند.

فرماندار شهرستان شوش همچنین از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این شهرستان خواست برای خدمات‌رسانی بهتر به کاروان‌های راهیان نور امکانات خود را آماده کنند.

نجاتی بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان با شرکت در کاروان‌های راهیان‌نور و حضور در مناطق عملیاتی از نزدیک با صحنه‌های ایثار و مقاومت رزمندگان آشنا می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به دوران دفاع مقدس و تحریم‌های همه‌جانبه کشورهای جهان بر ضد جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز موضوع افزایش توان نظامی و اقتدار کشور به عنوان یکی از مهمترین ضرورت‌ها مطرح است که باید مورد توجه قرار گیرد و این مهم به عنوان یک عامل باز دارنده علیه دشمنان مطرح است.

در ادامه سرگرد کریم بابایی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش نیز از بازدید بیش از 870 هزار دانش آموز مقطع تحصیلی دبیرستان در سال گذشته از زیارتگاه شهدای فتح‌المبین خبر داد و عنوان‌کرد: شهرستان شوش همه ساله از ۱۵ مهرماه میزبان کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی است و در این خصوص روزانه بیش از ۱۵۰۰ نفر از این مناطق بازدید می‌کند.

فرحان منصوری مسئول زیارتگاه شهدای فتح‌المبین شوش نیز در این نشست ضمن ارائه‌ی گزارشی از اقدامات انجام شده ادامه‌داد: این زیارتگاه بعد از شلمچه دومین زیارتگاه استان خوزستان از نظر تعداد پذیرش زائرین و کاروان‌های راهیان نور است.

وی از برگزاری بیش از 3 هزار ساعت روایتگری موضوعات دفاع مقدس برای کاروان‌های راهیان‌نور خبر داد و گفت: در نوروز امسال تعداد کاروان‌های راهیان‌نور که این منطقه را زیارت کردند نسبت به سال گذشته از افزایش 2 برابر برخوردار بوده است.

در عملیات غرورآفرین فتح‌المبین که دوم فروردین‌ماه 1361 با رمز یا زهرا(س) در غرب شوش و دزفول انجام شد نیروهای بعثی عراق از مناطق مرزی ایران عقب رانده شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار