تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۳۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی:
در تامین بهداشت و درمان، بخش دولتی به تنهایی قدرت تحقق مطالبات و نیازها را ندارد
مساله ای که نباید مورد غفلت قرار بگیرد این است که دولت یازدهم، توجه به سلامت را جز دغدغه های کلیدی و شعارهای محوری خود قرار داده است
خوزنیوز: دومین نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و روسای دانشکده ها در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین شفیعی در این جلسه گفت: آموزش، سلامت و امنیت سه حق مردم هستند که تکلیف آنها بر عهده دستگاه خدمتگزار اداره کننده کشور می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دو بخش از این سه محور جزء وظایف دانشگاه های علوم پزشکی کشور می باشند، به عبارتی اگر در بخش غیر پزشکی و آموزش عالی، وظیفه و تکلیف آموزش مربوط به مراکز آموزش عالی کشور می باشد، حوزه های آموزش و بهداشت و درمان بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که مسئولیت سنگینی به حساب می آید و در صورت درست انجام دادن کار، مایه رو سفیدی و سربلندی کل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان افزود: مساله ای که نباید مورد غفلت قرار بگیرد این است که دولت یازدهم، توجه به سلامت را جز دغدغه های کلیدی و شعارهای محوری خود قرار داده است که در نقد این مساله عده ای از منتقدین آن را برای بالا بردن مطالبات عمومی دانستند و چه بسا امکان تحقق و تداوم آن وجود نداشته باشد.

وی گفت: به هر حال، دولت یازدهم بار سنگین و شعار بزرگی را بر عهده گرفته و مطرح کرده است که این موضوع اگر چه از لسان دولت یازدهم می باشد اما در حقیقت مربوط به کل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و همه دست اندرکاران باید تلاش کنند تا این امیدی که در مردم ایجاد شده است تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: در تامین بهداشت و درمان، بخش دولتی به تنهایی قدرت تحقق مطالبات و نیازها را ندارد و به همین دلیل تقویت و توسعه بخش خصوصی یک ضرورت اساسی است که البته این تقویت نباید به بهای تضعیف بخش دولتی در حوزه آموزش و بهداشت و درمان منجر شود، یعنی باید توازن وجود داشته باشد و به ویژه در حوزه آموزش، محوریت و مرجعیت دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان افزود: با توجه به گستردگی کار در حوزه آموزش و بهداشت و درمان از استاندار خوزستان درخواست می شود که مدد رسان کلیه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان باشد تا ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم عزیز با کیفیت هر چه مطلوب تر از قبل انجام گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار