تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده سپاه خوزستان:
بسیجیان نخبه دزفول رتبه نخست اختراع را در خوزستان دارند
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان با تاکید بر حمایت از نیروهای جوان بسیجی گفت:بسیجیان نخبه دزفول رتبه نخست اختراع را در خوزستان دارند
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان با تاکید بر حمایت از نیروهای جوان بسیجی گفت:بسیجیان نخبه دزفول رتبه نخست اختراع را در خوزستان دارند.

سردار حسن شاهوارپور روز دوشنبه در آئین افتتاح ساختمان مرکز رشد جوان دزفول افزود:جهاد علمی می تواند مایه پیشرفت کشور شود و ایران را به قله های علم برساند.

وی افزود:طبق فرموده مقام معظم رهبری مراکز آموزشی و دانشگاهی باید نخبگان و جوانان را حمایت کنند تا راه های طولانی پیشرفت را سریعتر پیموده و مشکلات کشور را حل کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد:در حال حاضر رقابت سنگین علمی در دنیا وجود دارد و باید با مجاهدت از این ظرفیت ها استفاده و آنها را بارور کرد .

وی تاکید کرد:آنچه که می تواند کارآمدی نظام و دولتمردان را ثابت کند این است که در حوزه های مختلف پژوهشی،علم آوری و فناوری کوشا باشیم و اقدام مطلوب و مناسبی را به مرحله اجرا برسانیم.

سردار شاهوارپور به بررسی ابعاد هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت:گره جنگ نابرابر هشت ساله که هزینه های سنگینی برای کشورمان برجای گذاشت با افکار پویای جوانان باز شد که این افکار پویا اکنون نیز باید به کمک کشور بشتابند.

وی افزود:پیش از این نه به تجهیزات نظامی،مهمات و نه به تولید و تحقیق بروز دسترسی داشتیم ولی با پای کار آمدن افکار جوانان توانستیم در یک جنگ نابرابر پیروز شویم و امروز به مرحله ای رسیده ایم که همه مدعی اند و به دلیل تحقیق و فناوری و اقدام شایسته ای که در این مدت انجام شده دشمن جسارت حمله به ایران را ندارد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت:دشمن به دلیل آگاهی از ناتوانی در مقابل کشورمان،محدود کردن ایران اسلامی را با گزینه تحریم در پیش گرفت ولی جوانان ما با وجود تحریم و محدودیت هایی که علیه ایران ایجاد شد به علوم روز فناوری هسته ای دست یافتند و به مرحله ای رسیدند که همه قدرت های دنیا بسیج شوند تا با مذاکره این اقدام مهم و انقلابی را متوقف کنند ولی نتوانستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن قصد متوقف کردن حرکت علمی ایران را داشت گفت:جوانان ما باید در کلیه بخش های نظامی،سیاسی،فرهنگی ، اقتصادی و علمی با دشمن بجنگند و کمک کنند تا از این مرحله بسیار سخت نیز عبور کنیم.

سردار شاهوارپور مراکز رشد جوان را یکی از ظرفیت های بسیج دانست که می تواند با برنامه های حمایتی از افراد توانمند و با استعداد حمایت کند.

وی به رتبه نخست شهرستان دزفول در اختراعات در خوزستان اشاره کرد و گفت:شهرهای بهبهان و ایذه نیز از شهرهای پیشتاز در اختراع خوزستان هستند ولی مسئولان و جوانان باید بیش از این تلاش کنند و نهادهای ذیربط باید با نیازسنجی به مخترعان و نخبگان کمک کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد:نیاز سنجی باید به گونه ای باشد که مخترعان با مسئله محوری به سمت اختراع پیش روند و جاهایی که گره وجود دارد و نیاز اصلی جامعه است باید با مسئله محوری استخراج و جمع بندی و به این مراکز ارائه شوند تا مخترعان نیز هدفمند به سمت تولید و اشتغالزایی پیش روند.

وی به رویکرد ضعیف و ناهماهنگی موجود در عدم نیازسنجی در کل کشور در این خصوص اشاره کرد و گفت:مخترع باید هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی حمایت شود تا دلگرم شده و گام های بلندی در این راستا بردارند.

محمد لیمویی مسئول مرکز رشد جوان بسیج دزفول نیز گفت:این مرکز سال گذشته با هدف کمک به کارآفرینان و ارائه کمک به مخترعان تاسیس شده است تا آزمایشگاه و کارگاه در اختیار مخترعان و صاحبان طرح قرار گیرد.

وی افزود:این مرکز دومین مرکز رشد دزفول و سومین مرکز رشد بسیج خوزستان می باشد و ساختمان موجود که پیش از این در دست بسیج بوده به مرکز رشد جوان بسیج دزفول واگذار شد.

امید شانه چی تولید کننده ومخترع و رئیس شورای تجاری سازی مرکز رشد جوان بسیج دزفول نیز گفت:این مرکز یک نهال نوپایی است که باید مورد حمایت مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از حمایت بسیج و واگذاری این ساختمان به مرکز رشد جوان بسیج گفت:مخترعان درخواست کردند این مجموعه فقط توسط مخترعان اداره شود که با نیازها و مشکلات این بخش آشنایی داشته باشند.

شانه چی هدف از راه اندازی مرکز رشد جوان دزفول را شناسایی ایده های برتر دانست و گفت:فعالیت های این مرکز می تواند محسوس باشد و موجب کارآفرینی و خروج طرح ها از طرح اولیه به سمت تجاری سازی منجر شوند.

وی افزود:این مرکز می تواند موجب اتصال بورس و شخص صاحب طرح و تولید کننده باشد لذا باید با جذب دانش آموزان آنها را با ایده های قابل تولید آشنا کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار