تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۳۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت‌الاسلام شفیعی:
ملت با تبعیت از رهبری همه صحنه‌ها را پشت سر می‌گذارد
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با بیان این‌که راه اطلاع از وقایع و حوادث دوران‌های گذشته مراجعه به تاریخ است، گفت: تاریخ بیان مطالبی است که در امت‌ها و اقوام گذشته حادث شده است
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با بیان این‌که راه اطلاع از وقایع و حوادث دوران‌های گذشته مراجعه به تاریخ است، گفت: تاریخ بیان مطالبی است که در امت‌ها و اقوام گذشته حادث شده است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی شامگاه گذشته در مراسم «تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت» در ملاثانی، اظهارکرد: با مراجعه به قرآن می‌بینیم که خداوند متعال از موسی، عیسی، هود، ابراهیم و تعدادی از انبیاء مطالبی نقل کرده است، به کتب تاریخی که مراجعه کنیم مطالب مختلفی در رابطه با امم و ملل و اقوام گوناگون بیان شده است؛ با اطلاع از این حوادث گاهی امتی را تحسین و گاهی مردمی را ملامت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که قضاوت‌های ما در ارتباط با جامعه‌ی بشری بر اساس مطالبی است که از آن‌ها رسیده است، افزود: برای نمونه هر زمان از عاشورای سال 61 یاد می‌کنید، خطاب به اصحاب امام حسین(ع) می‌گویید، ای کاش من همراه با شما بودم و با شما به آن رستگاری بزرگ می‌رسیدم و جایی می‌گویید من تا قیامت از آن دسته‌ی دیگر نیستم و نخواهم بود. این اظهار تقدیر یا ملامت، به دلیل رفتار و اعمال مردمی است که در یک دوره ی محدود انجام شده، لکن آثارش استمرار داشته و دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر این‌که ابتلا و امتحان برای همه‌ی اقوام و ملت‌ها است، عنوان کرد: در این ابتلائات عده‌ای فائز می‌شوند و عده‌ای هم سقوط می‌کنند. در بررسی تاریخ به دوره‌ی هشت ساله‌ای می‌رسیم که در این کشور یک اتفاق حادث شده است. امروز نگاه ما به ملت و مردم عراق، نگاه به یک ملت مسلمان برادر است. زمانی طاغوتی بر آنجا حاکم شد و یک حرکت ناجوانمردانه را علیه ملت ایران شروع کرد که با هیچ منطقی سازگار نیست و هیچ توجیهی بر کاری که صدام در سال 59 کرد، وجود ندارد.

شفیعی ادامه داد: هجوم و حمله گسترده از هوا و زمین و دریا، بدون اعلام، ظلم بزرگی بود که بیشترین ابعاد آن را در خوزستان دیدیم؛ چه نفوس محترمه که به خاک و خون افتادند، چه زن‌ها که بیوه و چه فرزندان که یتیم شدند، چه صاحبان ثروت که به نیاز کشیده شدند. در آن وضعیت ملت ما یا باید تسلیم می‌شد یا می‌ایستاد؛ وجود سه عنصر مهم در اراده ملت ایران بسیار تأثیرگذار بود که نباید از یاد بروند.

وی افزود: عنصر اول ایمان است؛ همان اعتقاد قلبی که جوانان را به میدان مین می‌برد، در‌حالی‌که می‌گفتند مرگ پایان کار نیست؛ شهادت در راه خدا عین زندگی است. نکته دیگر وجود امام(ره) بود؛ رهبری که به‌درستی وظیفه را تشخیص داد و توانست مردم و ملت را رهبری کند و سوم اتحاد مردم بود. اگر این سه عامل نبود ما در برابر آن حمله گسترده ساقط شده بودیم. امروز ملت ایران در برابر تاریخ و آیندگان سربلند است و می‌گوید ما از اعتقاد، امام، وطن و انقلاب دفاع کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که برپایی جلسات به نام و یاد شهدا و ایثارگران، برای یادآوری و مرور تاریخ است، گفت: امروز آمریکا اسلحه و قدرت دارد اما این‌که جرأت نمی‌کند و نمی‌تواند به جمهوری اسلامی تعرض کند، به دلیل تجربه‌ی هشت سال جنگ تحمیلی است. آنچه دشمن استکباری را سرجای خود نشانده، قدرت ملت ایران است.

وی با بیان این‌که امروز هم آن سه عامل در برابر هر خطر و تعرض در ملت ما وجود دارد، اظهار داشت: امروز همان خط و تداوم همان رهبری که فرمود ما آمریکا را زیر پا له می کنیم، می‌فرماید اگر تعرضی شود حیفا و تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم، و دشمن به‌خوبی می‌داند که این حرف حقیقت است چراکه قبلاً در سال‌های دفاع مقدس تجربه کرده‌است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، تصریح کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند این سه عامل را از ملت ما بگیرد؛ یعنی ایمان را بگیرد، دل‌های مردم را از هم دور کند و عظمت و بزرگی و جایگاه رهبری را در میان ملت تضعیف کند و این شعار ملت که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» تمام مطلب است؛ یعنی ما پای دین، انقلاب و امام ایستاده‌ایم. لذا مرور خاطرات دفاع مقدس، بیان تاریخ و تجلیل از رزمندگان و بسیجیان برای ماندگاری این درس ها است.

شفیعی در پایان با تصریح بر این‌که با ایمان، وحدت و تبعیت از رهبری ملت ما از همه‌ی صحنه‌ها عبور خواهد کرد، گفت: ادامه سال‌های دفاع مقدس حرکتی است که امروز به‌عنوان دفاع از حرم انجام می‌شود. همان انگیزه‌های دفاع مقدس امروز در شهدای حرم وجود دارد. شهدای مدافع حرم به‌طور یقین مصادیق کسانی هستند که در بیان «یا لیتنا کنا معکم» صادق بودند و این‌ها کسانی‌اند که خداوند تبارک و تعالی به آن‌ها مباهات می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار