تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت خبر داد:
بهره‌برداری از مراکز درمانی ناتمام تا پایان سال در خوزستان
تمام مراکز بهداشتی اعم از خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت را تا آخر سال آینده به طور مشترک با کمک وزارت بهداشت، منطقه آزاد و خیرین به اتمام می‌رسانیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام مراکز بهداشتی اعم از خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت را تا آخر سال آینده به طور مشترک با کمک وزارت بهداشت، منطقه آزاد و خیرین به اتمام می‌رسانیم.

 سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در جلسه بهره‌برداری از طرح‌های درمانی این شهرستان که با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان اظهار کرد: برای اینکه کشور و نظام ما حفظ شود خون‌های زیادی ریخته شد امیدواریم قدردان همه کسانی باشیم که در این مسیر جهاد و تلاش و جانبازانی که دردهای زیادی را تحمل می‌کنند و در عین حال نظاره‌گر اعمال و رفتار ما هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی موهبتی است که اگر قدرش را بهتر می‌دانستیم بیشتر از آنچه که امروز اهتمام داریم به دست می‌آوردیم، باید با وحدت همدلی دنبال برآورده کردن آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: خداوند متعال ادامه حمایتش به برکت افراد و عناصر صالحی است که همه چیزشان را وقف اسلام کرده‌اند و کوتاهی‌های ما را با لطف و رحمت خود جبران می‌کند، حضور ما در این روز عزیز در شهر آبادان و منطقه اروند و خرمشهر برای ما مغتنم بود.

هاشمی اضافه کرد: از تمامی اقداماتی که توسط نمایندگان چه قبل‌ها و چه نمایندگان فعلی و منطقه آزاد اروند بابت حمایتشان قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، استان خوزستان با وجود داشتن منابع عظیم اقتصادی هنوز هم مشکلات وجود دارد و باید در کنار این منابع، بابت دینی که خوزستان به گردن ایران و مردم دارد تلاش‌های زیادی در این استان صورت بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه در شهرهای مختلف خوزستان کمبودها جدی است خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت کمبود تخت‌های بیمارستانی و در حوزه محیط‌زیست شرایط آب و هوایی بسیار بد است و با این حال در بخش بهداشت و درمان نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم.

*لزوم توجه همه دستگاه‌ها با مساله بهداشت

وی عنوان کرد: به هر حال انتظار است که تمام دستگاه‌هایی که وجود دارند و مسؤولند، به حوزه سلامت کمک کنند، همچنین جا دارد از سازمان منطقه آزاد اروند و مسؤولان آن که کمک کردند تا وضعیت بهداشت و درمان این منطقه سر و امان بگیرد تقدیر و تشکر کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید سرمان را بالا بگیریم که آبادان و خرمشهر که الان نیمه افراشته است در سال‌های آینده با وجود منطقه آزاد به اوج شکوفایی خود برسند، گفت: ما در حد بضاعت خودمان کارهایی را انجام دادیم و بایستی برای ارتقاء ضریب رضایت‌مندی مردم بیشتر تلاش کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه تصورم این است که در این بخش هنوز کارهای زیاد انجام نشده باقی مانده است، افزود:  اگر که در راستای همان تفاهم‌نامه‌ای که پیش‌تر با سازمان منطقه آزاد اروند امضاء کردیم که این منطقه یکی از قطب‌های آموزش پزشکی شود و به کشورهای همسایه کمک کند، می‌توانند در جهت دریافت خدمات ارتقاء یافته حوزه بهداشت و سلامت نیز پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در این منطقه انجام شده است عنوان کرد: تمام مراکز بهداشتی اعم خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی، مراکز جامع خدمات سلامت تا آخر سال آینده به طور مشترک با کمک وزارت بهداشت، منطقه آزاد و خیرین به اتمام می‌رسانیم.

هاشمی ادامه داد: در مورد بیمارستان هم تعداد تخت‌ها به دو برابر افزایش پیدا می‌کند و مقدمه‌ای خواهد بود در اینکه دانشگاه بین‌المللی که بتواند نقش‌آفرین باشد و در این منطقه به ثمر برسد.

*تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به توسعه درمانی

وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی نیز تشویق به ورود به این حوزه جهت سرمایه‌گذاری در کنار این خدمات دولتی شود مزیت‌های خوبی خواهد داشت اظهار کرد: این طرح‌ها چه برای بیمارانی که از عراق و یا کویت به این استان بیایند و چه از داخل کشور حضور پیدا کنند ارزشمند است.

هاشمی گفت: در مورد توسعه تجهیزات هم در آینده برای آنژیوگرافی، اعمال جراحی قلب و غیره خدمات توسعه صورت می‌یابد و نهایت کمک را در این زمینه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با بیمارستان اروندکنار نیز که تاخیر فراوانی در اجرا و افتتاح آن رخ داد و نباید این زمان طولانی می‌شد تشریح کرد: اینکه بگویم چه شده، گرهی از کار باز نمی‌کند، بلکه باید ببینیم ما چه کرده‌ایم، این پروژه حدود 50 درصد پیشرفت داشته و اعتبار ساخت آن را نیز منطقه آزاد اروند پرداخت می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: مسؤولان منطقه آزاد اروند قول داده اند که تا 22 بهمن ماه در این بیمارستان بیمار پذیرش شود، تجهیز و تامین نیروی انسانی هم ما و نمایندگان کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به طور مشترک با نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در بحث تجهیزات اقدام می‌کنیم و برای نیروی انسانی هم سعی می کنیم که از سازمان امور استخدامی کشور مجوزهای لازم آن را بگیریم.

هاشمی بیان کرد: برای آمبولانس هوایی نیز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند قول‌هایی داده است و برای آمبولانس دریایی هم می‌توانند اقدام کنند؛ زیرا با اضافه کردن آمبولانس‌های دیگر کارها با شتاب بهتری دنبال می‌شود.

*بیمارستان‌ها می‌تواند یک منبع اقتصادی باشد

وی تاکید کرد: هر کدام از این بیمارستان‌هایی که در حال ساخت است می‌تواند خود یک واحد اقتصادی باشد و مدیرعامل داشته باشد و دستشان هم در تمامی این زمینه‌ها باز است و به سرعت می‌توانند رشد کنند.

وزیر بهداشت گفت: وزارت نفت بایستی پا میان بگذارد و بخشی از این کمک را آن انجام دهد، در این منطقه وزارت نفت می‌تواند کمک کند، پست‌ها به پایان می‌رسد اما آنچه حق و انصاف است اینکه یک‌سری وزارتخانه‌ها همچون نفت و غیره در جهت سرمایه اجتماعی هزینه کنند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان و استاندار خوزستان بایستی در این حوزه به اندازه‌ای که دولت در حال هزینه کردن است وزارت نفت را نیز وارد کار کنند، نیازی نیست که ساختمان‌ها حتما توسط وزارت بهداشت ساخته شود و بخش خصوصی نیز ورود کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار