تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانشین پلیس راه خوزستان:
مشکلات جاده ارتباطی اندیمشک به خرم آباد برطرف شود
جانشین پلیس راه خوزستان گفت: متناسب با نیازهای ارتباطی خوزستان رفع کمبودهای جاده ارتباطی اندیمشک به خرم آباد مورد توجه قرار گیرد
جانشین پلیس راه خوزستان گفت: متناسب با نیازهای ارتباطی خوزستان رفع کمبودهای جاده ارتباطی اندیمشک به خرم آباد مورد توجه قرار گیرد.

مراد شعبانی امروز در نشست بررسی توسعه خدمات ترافیکی اندیمشک اظهار داشت: استان خوزستان با توجه به استعداد ترانزیتی و ارتباطی حجم گسترده‌ای از تردد جاده‌ای منطقه را به خود اختصاص داده و همین مقوله لزوم توجه به این ظرفیت و رفع مشکلات آن را بیش از گذشته مطرح و بیان می‌کند.

وی افزود: یکی از مشکلات جاده‌ای استان، مربوط به آزاد راه اندیمشک به پل زال و مسیر قدیم اندیمشک به خرم آباد است که نیازمند اصلاح روشنایی و نصب تابلوهای راهنما بوده تا رانندگان با اطمینان بهتر و بدون سردرگمی در این محور ارتباطی مسیر خود را طی کنند و از خدمات این حوزه بهره مند شوند.

جانشین پلیس راه خوزستان عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات مربوط به جاده‌های ارتباطی خوزستان با لرستان، عرض کم پل بالا رود در محدوده شهرستان اندیمشک و شمال استان است که نیازمند تعریض و یک پل جدید در این مسیر هستیم تا بهتر از گذشته رضایت شهروندان از خدمات این حوزه تأمین شود.

وی گفت: هم چنین، اصلاح نقاط حادثه خیز جاده اندیمشک به خرم آباد و در بخش اصلاح پیچ حسینیه و تکاب و احداث پل جدید در این محور تعریض و احداث پل عابر پیاده در شهر بید روبه نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا میزان خسارت‌های انسانی و مالی در این جاده کاهش یابد.

با افتتاح آزاد راه اندیمشک میزان تصادف‌های جاده‌ای به حداقل رسیده

شعبانی با بیان این که با افتتاح آزاد راه اندیمشک میزان تصادف‌های جاده‌ای این مسیر به حداقل خود رسیده است، بیان کرد: در چهار سال اخیر کل تصادفات این محور تنها 2 مرتبه بوده و این مقوله ضریب اطمینان این جاده را مطرح می‌کنند و به همین جهت باید بیش از گذشته نیازها و مشکلات این جاده و رفع آنان را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: به صورت کلی در کل مسیرهای ارتباطی اندیمشک به خرم آباد و در طول چهار سال اخیر، تصادفات بیش از 616 مورد بوده و در این مسیر ارتباطی بیش از 60 نفر جان خود را از دست داده‌اند که این میزان آمار در سال 1392 و در جاده قدیم این محور، 35 فقره تصادف 37 فقره فوتی و 22 فقره جراحت و مصدومیت بوده است.

جانشین پلیس راه خوزستان اظهار کرد: این میزان آمار در سال 1393 و در جاده قدیم، 26 فقره تصادف 23 فقره فوتی و  23 مجروح بوده و در سال 1394، 22 فقره تصادف  5 فوتی و 23 مجروح در این محور ثبت شده است.

وی گفت: همچنین در شش ماه نخست امسال 8 فقره تصادف و 5 فقره فوتی در مسیر قدیم اندیمشک به خرم آباد اتفاق افتاده و به همین جهت، باید در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات این جاده اقدام کنیم.

اعتبارات اندیمشک پاسخگوی نیازهای جاده‌ای نیست

معاون راه داری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نقطه حادثه خیر در بخش‌های مختلف شهری و روستایی استان وجود دارد .

محسن یوسفی امروز در نشست بررسی توسعه خدمات ترافیکی اندیمشک اظهار داشت: با احداث آزاد راه خرم آباد به پل زال و اندیمشک شاهد کاهش ترافیک و زمان تردد وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی و نیز افزایش ایمنی محورهای ترافیکی در این مسیر شده‌ایم.

وی با بیان این با بهره برداری از این طرح، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای استان خوزستان هستیم، افزود: علی رغم اقداماتی که برای افزایش ایمنی جاده قدیم اندیمشک به خرم آباد شده هنوز این جاده تردد گسترده‌ای را به خود اختصاص داده و به همین جهت باید برای رفع و کاهش کمبودهای این جاده چاره اندیشی کرد.

معاون راه داری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: ما به لحاظ قانونی، امکان تعیین مسیر ارتباطی برای شهروندان را نداریم ولی با توجه به مشکلات موجود در بخش جاده قدیم اندیمشک به خرم آباد، باید اقدامات لازم در این مسیر رفع مشکلات این جاده انجام شود.

وی گفت: به همین جهت و با هدف کاهش خسارت‌های انسانی و مالی محدودیت عدم تردد برای وسایل نقلیه بیش از ده تن و به صورت آزمایشی و به مدت 6 ماه در جاده قدیم خوزستان به لرستان وضع شده تا در صورت موفقیت این محدودیت شاهد رفع مشکلات این محور ارتباطی در کم‌ترین زمان ممکن باشیم.

یوسفی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر و متناسب با بهره برداری از جاده‌های مختلف ارتباطی و رفع نقاط حادثه خیز استان شاهد کاهش تصادف و خسارت‌های انسانی و مالی در جاده‌های استان به خصوص محور اندیمشک -خرم آباد هستیم ولی برای توسعه خدمات ترافیکی نیازمند مساعدت و همکاری بخش‌های مختلف استانی و ملی در جهت تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 120 نقطه حادثه خیر در بخش‌های مختلف شهری و روستایی استان وجود دارد که برای جلب رضایت شهروندان و تسریع در روند توسعه خوزستان و در کم‌ترین زمان ممکن باید بهسازی و ایمن شوند تا ضریب اطمینان تردد خودروهای سواری از جاده‌های استان افزایش یابد.

طراحی برنامه‌ای هدفمند و 5ساله برای رفع نقاط حادثه خیز استان

معاون راه داری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: به همین جهت یک برنامه هدفمند پنج ساله برای رفع نقاط حادثه خیز استان طراحی و در صورت تأمین نیازهای مالی این برنامه در این مدت اجرا و شاهد رفع تمام مشکلات جاده‌ای خوزستان متناسب با نیاز استان خواهیم بود.

وی با بیان این که تعیین قیمت عوارض در آزاد راه‌ها متناسب با هزینه صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه در حال حاضر آن گونه که باید بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش راه وارد عمل نشده  و به همین جهت باید از طریق منابع مالی مختلف و جذب سرمایه گذار نیازهای جاده‌ای استان را در این زمینه رفع کنیم.

یوسفی ادامه داد: تمام اعتبارات مالی امسال شهرستان اندیمشک 340 میلیارد ریال تعیین شده و این میزان اعتبار پاسخگوی نیازهای مالی اندیمشک در بخش جاده نیست و باید از طریق جذب بهتر و بیشتر منابع مالی، نیازهای این شهرستان را در حوزه جاده رفع کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار