تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری پنج شکارچی غیر مجاز گراز در خوزستان
دو گروه شکارچی غیرمجاز که با استفاده از سگ های تعلیم دیده اقدام به شکار گراز کرده بودند دستگیر شدند
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: دو گروه شکارچی غیرمجاز که با استفاده از سگ های تعلیم دیده اقدام به شکار گراز کرده بودند دستگیر شدند.

حسن آقا شیر محمدی بیان کرد: ماموران یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گشت وکنترل مناطق حفاظت شده استان، دو گروه متخلف شامل پنج نفر را که با استفاده از سگ های تعلیم دیده اقدام به شکار غیرقانونی گراز می کردند پیش از هرگونه اقدام دستگیر کردند.

وی ادامه داد: گراز به دلیل اینکه جزو حیوانات زیان آور است و باعث ضرر وارد کردن به زمین های کشاورزی می شوند به همین خاطر اداره کل حفاظت محیط زیست سالانه اجازه شکار تعداد مشخصی از گرازها را برای اقلیت های مذهبی که از گوشت گراز استفاده می کنند می دهد.

شیرمحمدی بیان کرد: آمار مشخصی از تعداد گراز در خوزستان وجود ندارد اما از دسته حیواناتی هستند که میزان رشد جمعیتی بالایی دارند و در بیشتر در محل هایی مثل تالاب ها و نیزارها در آبادان و دزفول مشاهده می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه گفت: تعداد پنج محمیه (تله گذاری برای شکار)در محل در منطقه تالاب هور العظیم نیز توسط ماموران محیط زیست تخریب شد و از یک مورد شروع به شکار در منطقه حفاظت شده میش داغ در زیستگاه آهو نیز جلوگیری بعمل آمد و پنج متخلف دیگر نیز دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری از آنها کشف و ضبط شد.

آقا شیر محمدی از دستگیری دو شکارچی دیگر که بصورت غیرمجاز اقدام به شکار هشت قطعه کبوتر قمری کردند خبر داد و گفت: از این متخلفان هم دو قبضه سلاح شکاری نیز کشف وضبط شد و متخلفان به مقامات قضایی معرفی شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار