تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان:
ظرفیت موسیقی سنتی خوزستان برای توسعه گردشگری بکارگیری شود
خوزستان از نظر موسیقی‌های‌های مختلف و سنتی سرزمینی بسیار شگفت انگیز است که بر اساس تنوع اقلیمی و پیشینه تاریخی وسیع، گنجینه‌ای گرانبها از آئین‌ها و موسیقی‌ را داراست
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: خوزستان از نظر موسیقی‌های‌های مختلف و سنتی سرزمینی بسیار شگفت انگیز است که بر اساس تنوع اقلیمی و پیشینه تاریخی وسیع، گنجینه‌ای گرانبها از آئین‌ها و موسیقی‌ را داراست.

خسرو نشان روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی گردشگری در راستای اختصاص روزی به نام روز گردشگری اظهار داشت: این نامگذاری ناشی از اهمیت گردشگری در اقتصاد و فرهنگ جهانی است که به عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی در دنیا تلقی می‌شود.

وی افزود: خوزستان با داشته‌هایی انباشته و غنی  از اقلیم، اقوام، طبیعت و تاریخ گنجینه‌ای از میراث را در خود جای داده پس باید سهم به‌سزایی در زمینه گردشگری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه گردشگری در دنیا از نظر اشتغالزایی و به کارگیری نیروی انسانی رتبه نخست را دارد، بیان کرد: همچنین در رده بندی‌های اقتصادی رتبه سوم جهان را دارد که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده با توجه به اهمیت روز افزونی که کشورها از جمله ایران نسبت به این صنعت دارد به رتبه نخست ارتقا یابد.

وی گردشگری را دارای آثار و پیامدهای مهم فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت:  با توجه به شعار سال مبنی بر " گردشگری برای همه و همه برای گردشگری" در راستای ترویج دسترسی جهانی به سفر و گردش، امروزه گردشگری برای همه مفهومی جدید دارد و تاکید این شعار بر تسهیل سفر برای اقشار دارای محدودی‌های حرکتی و فیزیکی به ویژه سالمندان، معلولان و نابینایان است.

نشان با بیان اینکه در استان خوزستان همراه با دیگر استان‌ها برنامه‌هایی از 29 شهریورماه تا 2 مهرماه با محوریت گردشگری برای نابینایان برگزار شد، عنوان کرد: آنچه که به عنوان جشن‌های خوزستان ارائه می‌شود  دستمایه‌ای برای آشنایی هر چه بیشتر آئین‌ها و فرهنگ‌های گوشه و کنار استان قرار بگیرد چرا که برخی از این آئین ها نیازمند تقویت هستند.

وی به ثبت ملی 10 آئین معنوی خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان از نظر موسیقی‌های‌های مختلف و سنتی سرزمینی بسیار شگفت انگیز است که بر اساس تنوع اقلیمی و پیشینه تاریخی وسیع، گنجینه‌ای گرانبها از آئین‌ها و موسیقی‌ را داراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به استفاده از گنیجنه موسیقیایی خوزستان برای توسعه گردشگری تاریخی و فرهنگی استان  اشاره کرد و بیان کرد: از سوم تا هشتم مهرماه در سراسر استان از سوی فعالان گردشگری و ادارات تابع برنامه‌هایی در زمینه گردشگری برگزار می‌شود همچنین فردا سفیران میراث فرهنگی خوزستان معرفی می‌شوند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار