تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب الباجی:
تفحص از ۴شرکت بزرگ و صنایع جانبی نیشکرخوزستان در دستورکار قرار بگیرد
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تحقیق وتفحص از ۴ شرکت بزرگ و صنایع جانبی نیشکر در استان خوزستان در دستورکار قرار بگیرد،گفت:تولید بهینه نیشکر در گروه اتخاذ روش های علمی و مکانیزه است
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تحقیق وتفحص از ۴ شرکت بزرگ و صنایع جانبی نیشکر در استان خوزستان در دستورکار قرار بگیرد،گفت:تولید بهینه نیشکر در گروه اتخاذ روش های علمی و مکانیزه است.

سیدجوادکاظم نسب درباره وضعیت  تولید نیشکر،گفت:کشت نیشکر زمانی می تواند برای استان خوزستان دستاوردهای اقتصادی مناسبی به همراه داشته باشدکه با روش علمی تولید محصول نیشکر  افزایش پیدا کند.

اراضی نیشکر باید به طریق مکانیزه کشت شود

نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کاروندر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه  تولید نیشکر آلاینده هایی در  استان خوزستان ایجادکرده است؛اما متاسفانه این تولید پیامد مناسبی برای مردم از نظراقتصادی دربرنداشته است،تصریح کرد: اراضی نیشکر باید به طریق مکانیزه کشت شود تا تولید برای کشاورز مقرون به صرفه باشد.

کاظم نسب، افزود: کشت گندم به جای نیشکر در برخی  اراضی کشاورزی بسیار اشتباه است؛اما متاسفانه ما هم اکنون در استان خوزستان شاهد این اتفاق هستیم.

 وی ادامه داد: قابلیت تولید نیشکر در استان خوزستان به حدی است که نه تنها می توانیم در راستای تولید بهینه حضور موفقی به عمل آوریم؛ بلکه می توانیم با یک برنامه ریزی تولیدی جهت صادرات نیشکر نیز برنامه موثری تدارک ببینیم.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد: 4 شرکت بزرگ نیشکر و صنایع جانبی  آن در استان خوزستان  باید در راستای  تحقیق و تفحص قرار  بگیرند تا بررسی شود؛هم اکنون  وضعیت نیشکر در استان خوزستان در چه وضعیتی قرار  دارد.
:
:
:
آخرین اخبار