تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی آبادان:
آبادان رتبه نخست تولید محصول سالم درخوزستان را کسب کرد
مدیر جهاد کشاورزی آبادان از کسب رتبه نخست این شهرستان در تولید محصول سالم در استان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی آبادان از کسب رتبه نخست این شهرستان در تولید محصول سالم در استان خبر داد.

ناجی شهیب زاده با اشاره به ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت اراضی این شهرستان در تولید خرما اظهار کرد: به منظور تولید محصول سالم تاکنون آموزشهای زیادی به صورت چهره به چهره توسط مروجین ارائه شده است.

وی افزود: با بالا رفتن سطح آگاهی کشاورزان و حمایت از تولید کنندگان محصول سالم در سالهای آینده بخش زیادی از تولید خرما زیر پوشش محصول سالم می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان در توضیح محصول سالم گفت: محصول سالم، محصولی بوده که دارای حد مجاز باقی مانده آفت‌کش، عناصر، فلزات و سموم است.

شهیب زاده از ارتقای سطح سلامت جامعه و پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری ها از جمله سرطان به عنوان مهمترین اهداف تولید محصول سالم عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج بهره بردار موفق به تولید محصول سالم شده اند و پرونده ۲ بهره بردار دیگر نیز در دست اقدام است.

وی یادآور شد: پروژه مدیریت تلفیقی با آفات و در نهایت تولید محصول سالم از جمله پروژه های مهم این مدیریت است که توسط مروجین مراکز خدمات و ناظرین شبکه مراقبت به بهره برداران آموزش داده می شود.

شهیب زاده ادامه داد: کارشناسان طی مرحله داشت و برداشت در زمینه مبارزه غیرشیمیایی با آفات و بیماریها گام به گام همراه نخل دار هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار