تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کام کشاورزان چغندرکار دزفولی همچنان تلخ است
دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی دزفول با تایید اینکه مطالبات کشاورزان چغندرکار تاکنون از سوی کارخانه های تولید شکر پرداخت نشده است گفت:کام کشاورزان چغندرکار دزفولی همچنان تلخ است
دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی دزفول با تایید اینکه مطالبات کشاورزان چغندرکار تاکنون از سوی کارخانه های تولید شکر پرداخت نشده است گفت:کام کشاورزان چغندرکار دزفولی همچنان تلخ است.

بهمن دریکوندی روز سه شنبه افزود:پارسال گذشته 2 هزار و 480 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول به کشت چغندرقند اختصاص یافت که از هر هکتار به طور میانگین 73 تن چغندرقند برداشت شد.

وی افزود:به دلیل تعطیلی کارخانه های چغندرقندی در استان خوزستان محصول برداشت شده به وسیله کامیون به کارخانه های قند نقش جهان و بنیاد اصفهان و اسلام آباد در کرمانشاه و دیگر کارخانه ها فروخته شد.

دریکوندی گفت:با وجود اینکه چند ماه از زمان برداشت این محصول می گذرد و کشاورزان شمال خوزستان در سال زراعی جاری دوباره به کشت این محصول استراتژیک اقدام کرده اند مطالبات کشت سال گذشته به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی افزود:تنها 10 تا 15 درصد مطالبات حاصل از خرید چغندرقند از سوی کارخانه قند بنیاد اصفهان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی ضمن انتقاد از این وضعیت گفت:با تبلیغ گسترده ای که در خصوص کشت چغندرقند در استان خوزستان شده امسال نیز کشاورزان اقدام به کشت این محصول در چهار هزار و 625 هکتار از اراضی کشاورزی دزفول نمودند ولی اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و مطالبات کشاورزان پرداخت نشود کشت این محصول استراتژیک رو به کاهش خواهد نهاد.

وی خواستار رسیدگی به وضعیت کشاورزان و پرداخت مطالبات آنها از سوی کارخانه های مربوطه شد .

کشت چغندرقند در استان خوزستان پس از یک دهه توقف از سه سال پیش دوباره از سر گرفته شده است.

تعطیلی کارخانه قند شمال خوزستان موجب شده تا محصول چغندرقند تولید استان خوزستان به کارخانه های تولید شکر اصفهان و کرمانشاه ارسال شود.

پارسال بیش از 130 هزار تن محصول چغندر قند از مزارع دزفول برداشت شد که برای تبدیل به شکر به کارخانه های تولید شکر در سایر استان های کشور ارسال شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار