تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس:
هیئت‌دولت برای اربعین‌به‌خرمشهر اعتبارات‌ملی اختصاص‌دهد
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس با بیان اینکه خرمشهر دروازه تردد زائران اربعین حسینی است بنابراین نیازمند بودجه ملی است، گفت: وزیر کشور در جلسات هیئت دولت این مسئله را با رئیس‌جمهور مطرح کند
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس با بیان اینکه خرمشهر دروازه تردد زائران اربعین حسینی است بنابراین نیازمند بودجه ملی است، گفت: وزیر کشور در جلسات هیئت دولت این مسئله را با رئیس‌جمهور مطرح کند.

عبدالله سامری امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی که با حضور وزیر کشور در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی خرمشهر در مقوله اربعین حسینی ورود کرده و اعتباراتی که می‌بایست برای خدمت رسانی به مردم این شهر هزینه کنند را در مرز بین‌المللی شلمچه و برای تسهیل  تردد زائران هزینه می‌کنند.

وی افزود: استاندار خوزستان و مدیرعامل منطقه آزاد اروند قطعاً کمک‌هایی به ستاد اربعین حسینی برای فراهم آوردن تمهیدات و تسهیلات دارند اما بخش عمده اعتبارات از اعتبارات جاری شهرستان خرمشهر هزینه می‌شود، بنیاد مسکن خرمشهر و اداره راه و شهرسازی خرمشهر با بودجه شهرستان در حال فعالیت در شلمچه هستند.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حتماً استاندار خوزستان و فرماندار خرمشهر درباره چالش‌ها در مرز بین‌المللی شلمچه گزارش و توضیحاتی در طول بازدید به وزیر کشور ارائه داده‌اند.

وی تأکید کرد: موضوع اربعین یک موضوع ملی است و انتظار داریم وزیر کشور در جلسات هیئت دولت این مسئله را با رئیس‌جمهور مطرح کند، خرمشهر به لحاظ اینکه دروازه تردد زائران اربعین حسینی است نیازمند بودجه ملی است، در مجلس نهم این موضوع مطرح‌شده و اکنون در مجلس دهم نیز این درخواست را مطرح کرده‌ایم.

سامری بیان کرد: در جلسه‌ای که با مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان داشتیم، برای احداث پارکینگ 50هکتاری که برآورد هزینه آن بیش از 3میلیارد است 2میلیارد از بودجه شهرستان خرمشهر هزینه شده است، این بودجه باید برای خود مردم هزینه بشود خارج از موضوع اعتبارات شهرستانی مردم خرمشهر نیز به‌صورت خودجوش برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) هزینه می‌کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار