تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۴۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشور خبر داد:
پیش‌بینی افزایش 40 درصدی سفر زائران اربعین از مرزهای خوزستان
وزیر کشور با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائران اربعین در مرزهای خوزستان، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 40 درصد افزایش زوار در این منطقه داشته باشیم که سال قبل نیز نسبت به سال 93، 50 درصد افزایش داشت
وزیر کشور با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائران اربعین در مرزهای خوزستان، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 40 درصد افزایش زوار در این منطقه داشته باشیم که سال قبل نیز نسبت به سال 93، 50 درصد افزایش داشت.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ‌در مرزها کارهای بسیار زیاد و موثری انجام شده است. اقدامات در حوزه خدمات‌رسانی زیربنایی در حال انجام است و پیش‌بینی بسیار خوبی برای فراهم آوردن امکانات و وسایل و خدمات رفاهی و شرایط بهتر و سهولت تردد زائران صورت گرفته است. همچنین تلاش شده است که از نظر تدارکات پشتیبانی نیز امکانات خوبی فراهم شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائران اربعین در مرزهای خوزستان، افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 40 درصد افزایش زوار در این منطقه داشته باشیم که سال قبل نیز نسبت به سال 93، 50 درصد افزایش داشت.

رحمانی فضلی ادامه داد: با مجموع اقداماتی که صورت گرفته، نقاط ضعف در یک سال گذشته بررسی شد و در جلسات همه نقاط ضعف، مدنظر و توجه بوده و تلاش شده که حتما این نقاط ضعف در زمینه تردد زائران در اربعین برطرف شود.

وی گفت: از زوار خواهش می‌کنیم که در ایام اربعین حتما نهایت همکاری را با همکاران ما در این مسیر داشته باشند و توجه کنند که همکاران ما، راهنمای آنان هستند و توصیه‌هایی که می‌کنند برای آرامش و رفاه و امنیت زائران است.

وزیر کشور اظهار کرد: مجموع اقدامات انجام شده در حد وسع و توان مسئولان بوده که همه را به صورت اعتقادی و نه تنها به صورت اداری پای کار آورده‌اند و تلاش این بوده که شرایط بهتری مهیا شود.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مردم و تلاش مضاعف مسئولان به خصوص از این تاریخ تا روز اربعین که زمان زیادی نیست، بتوانیم شرایط مناسبی برای زیارت خوب و توام با معنویت و آرامش فراهم کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به لزوم دریافت روادید جهت سفر به کشور عراق گفت: بارها توضیح داده‌ایم و تاکید کرده‌ایم که امسال روادید قطعا باید صادر شود، اکنون نیز صدور روادید آغاز شده و بسیار زودتر از سال قبل این کار شروع شده است و در استان‌های مختلف نیز امکان صدور روادید را ایجاد کرده‌ایم.

وزیر کشور اظهار کرد: شرایط دریافت رویداد بسیار آسان در نظر گرفته شده است و زائران از طریق سامانه معرفی شده می‌توانند نسبت به دریافت رویداد اقدام کنند. تاکید می‌شود که مردم به هیچ‌وجه بدون روادید به مرزها مراجعه نکنند. بدون روادید، قطعا مانع تردد زائران در مرزها خواهیم شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار