تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر تاکید کرد:
لزوم تجهیز مرز شلمچه به امکانات کنترل الکترونیکی
فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اینکه پایانه بین‌المللی مسافربری مرز شلمچه اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به مخاطرات، باید تجهیزات کنترلی مرز شلمچه به صورت کامل به امکانات الکترونیکی تبدیل شود
فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اینکه پایانه بین‌المللی مسافربری مرز شلمچه اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به مخاطرات، باید تجهیزات کنترلی مرز شلمچه به صورت کامل به امکانات الکترونیکی تبدیل شود.

 ولی‌الله حیاتی ظهر امروز در نشست ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به تمهیدات که در اربعین سال گذشته انجام شده بود، برای امسال تردد زائران نسبت به سال 94 بیشتر پیش‌بینی می‌شود که با تدابیر عالمانه استاندار خوزستان و برگزاری جلسات مستمر ستاد اربعین در استان و شهرستان، امسال نیز تمهیدات ویژه‌ای انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید امسال ریل‌باس از خرمشهر تا شلمچه وجود داشته باشد، ادامه داد: در سال گذشته حدود هفتاد هزار نفر از این ریل‌باس از خرمشهر به شلمچه منتقل شده و حدود 100 هزار نفر به عمق کشور انتقال پیدا کردند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر در رابطه با بحث مواکب در شهرستان خرمشهر گفت: تعداد مواکب در سال 93 به 45 موکب و در سال 94 به 125 موکب رسیده است و امسال بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بازسازی عتبات عالیات، تعداد مواکب به 240 خواهد رسید که از میدان مقاومت تا مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی خدمت می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته و در بحث خدمت به زائران اربعین حسینی، در هر سه وعده 30 هزار پرس غذا در بین زائران توزیع داشتیم که امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، حدود 60 هزار پرس خواهیم داشت.

حیاتی در رابطه با اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در بحث اربعین، خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در بحث زیرساختی مرز شلمچه در سال گذشته و امسال انجام شده است.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر اظهار کرد: سال گذشته حدود هفت‌و‌نیم میلیارد در رابطه با تجهیزات آب‌رسانی در مرز شلمچه و روستاهای مسیر شلمچه که داری بیست هزار نفر جمعیت هستند، با اعتبارات سازمان منطقه آزاد انجام شد و امسال بنا داریم که آب بخشی از روستاها را از مرز شلمچه جدا کنیم و فشار آب در مرز را بالا ببریم، تا زائران مشکلی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: امسال آسیب‌شناسی سال‌های گذشته توسط ما صورت گرفت و به علت کمبود پارکینگ، امسال 50 هکتار افزایش پیدا کرد و حدود 200 چشمه سرویس بهداشتی نیز به چشمه‌های سرویس بهداشتی اضافه شده است.

حیاتی گفت: یکی از اتفاقات میمون و افتخارات دولت تدبیر و امید در شهرستان خرمشهر، آماده‌سازی و ایجاد پایانه مسافربری در کمتر از دو سال است و اربعین امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که 8 هزار و 400 متر زیربنا دارد.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های شبانه‌روزی ما حدود 100 هزار زائر از این مرز عبور داده می‌شود، تاکید کرد: کنترل ما در مرز شلمچه همچنان کنترل سنتی و دستی است و با توجه به مخاطرات، تقاضا داریم که تجهیزات کنترلی ما به صورت الکترونیکی کامل شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار