تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۲۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نیمه نخست امسال؛
حوادث اماکن مسکونی بیشترین مأموریت آتش‌نشانان اهوازی بوده است
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در مبحث حوادث و آتش سوزی، اماکن مسکونی با ۸۸۶مورد، اماکن تجاری با ۲۵۸مورد و انواع خودرو با ۲۲۹مورد بیشترین آمار را دارند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در مبحث حوادث و آتش سوزی، اماکن مسکونی با ۸۸۶مورد، اماکن تجاری با ۲۵۸مورد و انواع خودرو با ۲۲۹مورد بیشترین آمار را دارند.

امیر نجفی مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی ضمن گرامیداشت این روز ملی و پاسداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: شهدای آتش نشان خود برگ زرینی از خدمات این قشر مظلوم و زحمتکش در دوران های مختلف کشور عزیزمان هستند. حفظ سرمایه های ملی در جنگ مشقات فراوان را به همراه داشت که می توان به اطفای حریق گسترده پالایشگاه آبادان را که از زمین و هوا زیر آتش دشمن بعثی قرارداشت را نام برد.

وی افزود: شهدای آتش نشان ما در هفتم مهرماه با جان نثاری خویش حریق پالایشگاه آبادان را خاموش کردند تا لبخند دشمن پلید را بر این حریق خاموش کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته با حمایت های بی دریغ موسوی شهردار کلانشهر اهواز و مساعدت شورای اسلامی شهر موفق شدیم یک ایستگاه در منطقه کیان شهر و یک ایستگاه فرعی در منطقه عین ۲ را تجهیز و به بهره برداری برسانیم که در کاهش مسافت و زمان رسیدن به محل حوادث نقش به سزایی ایفا و موجب افزایش سطح خدمات رسانی به شهروندان عزیز اهوازی شده است.

نجفی گفت: همچنین در ادامه روند تجهیز و ارتقای سطح آمادگی سازمان آتش نشانی و خدمات  شهرداری اهواز موفق شدیم با حمایت های مستقیم شهردار اهواز، تجهیزات تخصصی و حرفه ای انفرادی و ابزاری را خریداری و در اختیار مجموعه عملیات سازمان قرار دهیم که می توانیم به ست های چند منظوره باطری و بنزینی امداد و نجات حرفه ای، ست کامل دستگاه تنفسی، فن های فشار مثبت، جک های بالشتیکی، چراغ های ضد انفجار و... اشاره کرد. در همین راستا پس از تحقیق فراوان با توجه به نیازمندی های پیش رو یک دستگاه خودروی بنز اتکو را در شرکت تخصصی به صورت یک دستگاه خودروی ۲ منظوره اطفای حریق و امداد و نجات تغییر کاربری داده و پس از انجام آزمایشهای لازم به ناوگان موتوری سازمان پیوست.

وی در ادامه تشریح عملکرد مجموعه متبوع خویش تصریح کرد: با پیگیری های فراوان و حمایت استاندار خوزستان و تامین بودجه و اعتبار و اخذ مجوزهای لازمه موفق شدیم در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز، در فاز نخست تعداد ۸۵ نیروی واجد شرایط را از طریق استانداری استخدام کرده که پس از فراگیری آموزشهای تخصصی تئوری، عملی لازم اخذ نمره قبولی در آزمون نهایی در مجموعه عملیات سازمان به کارگیری کنیم.

انجام بیش از ۴ هزار ماموریت

نجفی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، آتش نشانان اهواز چهار هزار و ۷۳۷ نوبت از ایستگاه های خود خارج و به یاری همشهریان و هموطنان شتافتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: از مجموعه عملیاتهای انجام شده ۲ هزار و ۸۶۱ ماموریت اطفای حریق و یک هزار و ۸۷۶ عملیات امداد و نجات صورت پذیرفته است. در مبحث حوادث و آتش سوزی، اماکن مسکونی با ۸۸۶ مورد، اماکن تجاری با ۲۵۸ مورد و انواع خودرو ۲۲۹ مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده که منشا ۶۲۰ مورد از این حریق ها اتصالی برق و پس از آن حوادث با منشا گاز و سوخت مایع با ۱۹۹ مورد بالاترین علل را به خود اختصاص داده اند.

وی عنوان کرد: در مبحث عملیات امداد و نجات بالاترین میزان مربوط به خرابی و محبوس شدن در آسانسور با ۳۷۹ مورد، محبوس شدن افراد در اماکن مختلف با ۲۷۶ مورد و نجات افراد و در تصادفات خودرویی با ۲۴۰ مورد گزارش شده که آتش نشانان اهواز موفق شدند با رشادت و فداکاری ملی مجموعه عملیات های اطفای حریق و امداد و نجات در ۶ ماهه اخیر ۲۱۷ مصدوم و مجروح را زنده از دل حوادث نجات داده و ۶۵۴ نفر را از حاشیه این حوادث سالم و بدون هیچگونه جراحتی به سلامت از محل حوادث دور سازند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار