تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
7 مهر؛ روز آتش‌نشانی و ایمنی
آتش‌نشانان اهواز امسال 217 مصدوم را از حوادث نجات دادند
آتش‌نشانان اهواز موفق شدند در مجموع عملیات‌های اطفا حریق و امداد و نجات در 6 ماهه اخیر، 217 مصدوم و مجروح را زنده از دل حوادث نجات داده و 654 نفر را از حاشیه این حوادث سالم و بدون هیچ‌گونه جراحتی به سلامت از محل حوادث دور کنند
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش‌نشانان اهواز موفق شدند در مجموع عملیات‌های اطفا حریق و امداد و نجات در 6 ماهه اخیر، 217 مصدوم و مجروح را زنده از دل حوادث نجات داده و 654 نفر را از حاشیه این حوادث سالم و بدون هیچ‌گونه جراحتی به سلامت از محل حوادث دور کنند.

امیر نجفی در  با اشاره به 7مهر، روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: شهدای آتش‌نشان برگ زرینی از خدمات این قشر مظلوم و زحمتکش در دوران‌های مختلف کشور هستند. حفظ سرمایه‌های ملی در جنگ، مشقات فراوان را به همراه داشت که از آن جمله می‌توان به اطفا حریق گسترده پالایشگاه آبادان که از زمین و هوا زیر آتش دشمن بعثی قرارداشت، اشاره کرد.

وی ادامه داد: شهدای آتش‌نشان ما در 7 مهر با جان‌نثاری خویش، حریق پالایشگاه آبادان را خاموش کردند تا لبخند دشمن پلید را بر این حریق خاموش کنند.

نجفی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آتش‌نشانی افزود: در سال گذشته یک ایستگاه در منطقه کیان‌شهر و یک ایستگاه فرعی در منطقه عین2 تجهیز و بهره‌برداری شد که در کاهش مسافت و زمان رسیدن به محل حوادث نقش بسزایی ایفا می‌کند و موجب افزایش سطح خدمات‌رسانی به شهروندان اهوازی شده است.

وی اظهار کرد: در راستای تجهیز و ارتقا سطح آمادگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری اهواز، تجهیزات تخصصی و حرفه‌ای انفرادی و ابزاری خریداری شده و در اختیار مجموعه عملیات سازمان قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به ست‌های چند منظوره باطری و بنزینی امداد و نجات حرفه‌ای، ست کامل دستگاه تنفسی، فن‌های فشار مثبت، جک‌های بالشتیکی و چراغ‌های ضدانفجار اشاره کرد.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در همین راستا پس از تحقیق فراوان با توجه به نیازمندی‌های پیش رو، یک دستگاه خودروی بنز اتکو در شرکت تخصصی به صورت یک دستگاه خودروی دو منظوره اطفا حریق و امداد و نجات تغییر کاربری یافت و پس از انجام آزمایش‌های لازم، به ناوگان موتوری سازمان پیوست.

نجفی با تشریح عملکرد سازمان آتش‌نشانی اهواز اظهار کرد: با تامین بودجه و اعتبار و اخذ مجوزهای لازم، در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در فاز اول تعداد 85 نیروی واجد شرایط از طریق استانداری استخدام شدند که پس از فراگیری آموزش‌های تخصصی تئوری و عملی لازم و اخذ نمره قبولی در آزمون نهایی، در مجموعه عملیات سازمان به کارگیری شدند.

وی با اشاره به عملیات‌های انجام شده در نیمه نخست امسال گفت: آتش‌نشانان اهواز در شش ماهه اول امسال، 4737 نوبت از ایستگاه‌های خود خارج و به یاری همشهریان شتافته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: از مجموع عملیات‌های انجام شده، 2861 ماموریت اطفا حریق و 1876 عملیات امداد و نجات انجام شده است.

وی افزود: در بخش حوادث و آتش‌سوزی، اماکن مسکونی با 886 مورد، اماکن تجاری با 258 مورد و انواع خودرو با 229 مورد بیشترین آمار آتش‌سوزی را به خود اختصاص داده‌اند که منشا 620 مورد از این حریق‌ها، اتصالی برق بوده است و پس از آن، حوادث با منشا گاز و سوخت مایع با 199 مورد بالاترین علل را به خود اختصاص داده‌اند.

نجفی اظهار کرد: در بخش عملیات امداد و نجات، بالاترین میزان مربوط به خرابی و محبوس شدن در آسانسور با 379مورد، محبوس شدن افراد در اماکن مختلف با 276 مورد و نجات افراد و در تصادفات خودروئی با 240 مورد گزارش شده است.

وی گفت: آتش‌نشانان اهواز موفق شدند در مجموع عملیات‌های اطفا حریق و امداد و نجات در 6 ماهه اخیر، 217 مصدوم و مجروح را زنده از دل حوادث نجات داده و 654 نفر را از حاشیه این حوادث سالم و بدون هیچ‌گونه جراحتی به سلامت از محل حوادث دور کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار