تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:
اعطای وام 20 میلیون تومانی نوسازی به روستاهای مرزی
از سال 84 تا کنون سالانه برنامه نوسازی 200 هزار واحد در کشور تحقق پیدا کرده است که ما تاکنون بالغ بر یک میلیون و 900 هزار واحد را به پایان رسانده و تحویل داده‌ایم
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال 84 تا کنون سالانه برنامه نوسازی 200 هزار واحد در کشور تحقق پیدا کرده است که ما تاکنون بالغ بر یک میلیون و 900 هزار واحد را به پایان رسانده و تحویل داده‌ایم.

عزیزالله مهدیان پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌بردرای از چند طرح نوسازی شده در شهرستان خرمشهر با اشاره به مشکلات روستاییان اظهار کرد: حدود 5 میلیون و 200 هزار مسکن روستایی در کشور وجود دارد که اکثر آنها در حوادث آسیب‌پذیر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در زلزله ها بیشترین آسیب‌ها به مناطق روستایی وارد شده است افزود: از ابتدای برنامه چهارم توسعه قرار شد سالانه 20 هزار واحد روستایی را بنیاد مسکن در این مناطق نوسازی کند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: خوشبختانه از سال 84 تا کنون سالانه برنامه نوسازی 200 هزار واحد در کشور تحقق پیدا کرده است ما تاکنون بالغ بر یک میلیون و 900 هزار واحد را به پایان رسانده و تحویل داده‌ایم.

مهدیان با اشاره به در دست اجرا بودن 170 هزار واحد تصریح کرد: این اقدامات با تسهیلات 5 میلیون توان و کارمزد 4 درصد در کشور آغاز شد و در امسال این تسهیلات به 20 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 95 بالغ بر 120 هزار واحد تسهیلات 18 میلیون تومانی خواهیم داشت و 80 هزار واحد نیز از تسهیلات 20 میلیون تومانی بهره خواهند برد.

مهدیان با بیان اینکه واحدهای روستایی مناطق مرزی از تسهیلات 20 میلیون تومانی بهره خواهند برد ادامه داد: در خرمشهر و آبادان حدود 4 هزار و 200 احداثی وجود دارد که با تسهیلات 15 میلیون تومانی بوده و از این پس این تسهیلات به 20 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به کمک 5 و نیم میلیون تومانی بلاعوض به گیرندگان وام‌های نوسازی و مسکن روستایی گفت: منابع این طرح از ستاد اجرایی طرح فرمان حضر امام و منطقه آزاد اروند خواهد بود.

مهدیان اضافه کرد: 2 هزار و 700 واحد مربوطه به منازلی بود که قبلا آغاز به کار کرده ولی به دلیل داشتن مشکلات اقتصادی توان کار کردن نداشته‌اند و از این رو به آنها 4 میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا خواهد شد تا این منازل را به مرحله تکمیل برسانند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اذعان کرد: از تعداد واحدهای ذکر شده 570 واحد آن در آبادان و در خرمشهر 910 واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در این روستاها افزود: کارهای عمومی صورت گرفت، منابع آن را منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن تامین کرده و در آن فضاهای عمومی مانند خانه بهداشت، مدرسه و مسجد کار شده است و تعدادی نیز هنوز به پایان نرسیده و در دست اجرا قرار دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار