تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۵۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت:
نمی‌توانیم بگوییم مشکلات تنفسی پاییزی امسال در اهواز رخ نمی‌دهد
وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات تنفسی مردم اهواز پس از نخستین بارش‌های پاییزی در سال‌های اخیر گفت: نمی توانیم بگوییم که دوباره هنگام آغاز باران‌های پاییزی، این اتفاق رخ نخواهد داد
وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات تنفسی مردم اهواز پس از نخستین بارش‌های پاییزی در سال‌های اخیر گفت: نمی توانیم بگوییم که دوباره هنگام آغاز باران‌های پاییزی، این اتفاق رخ نخواهد داد.

دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به مشکلات تنفسی پس از باران‌های پاییزی در اهواز اظهار کرد: ما علت این پدیده را پیدا کرده‌ایم و کاملا مشخص است؛ علت پوشش گیاهی است که در دو دهه گذشته در خوزستان ایجاد شده است.

وی افزود: در دولت دستوری در این خصوص داده شد و امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مقامات استان خوزستان کمک کنند تا این پوشش گیاهی به موقع هرس شود و در عین حال نیز اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد.

 وزیر بهداشت تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم که دوباره هنگام باران‌های پاییزی، این اتفاق در اهواز رخ نخواهد داد اما اگر به پیشنهادهای وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص عمل شود، شیوع آن کمتر خواهد بود.

هاشمی در پاسخ به این‌که برخی اساتید دانشگاه‌های اهواز تاثیر گونه گیاهی کنو‌کارپوس در بروز مشکلات تنفسی پس از باران‌های پاییزی را رد کرده‌اند، گفت: اشتباه می‌کنند و حتما این گونه گیاهی تاثیر دارد.

لزوم کمک صنایع خوزستان به بهبود وضعیت درمان

وی همچنین با اشاره به لزوم کمک صنایع به بهبود وضعیت درمان در خوزستان اظهار کرد: صنایع باید بخشی از سود خود را به سرمایه‌های اجتماعی محلی که در آن حضور دارند، اختصاص دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر کسانی پالایشگاه یا کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد احداث می‌کنند، باید به این فکر باشند که مردم آن منطقه این صنایع را مشاهده می‌کنند و می‌گویند که این صنایع چه سودی به حال ما دارد؟

وی در مورد همکاری صنایع خوزستان با بخش درمان گفت: رایزنی‌هایی در این خصوص شده است ولی کافی نیست و استاندار خوزستان در این خصوص پیگیری بیشتری خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
1
کار خیلی سختی نیست همه درخت ها رو برای یه سال که شده اول پاییز کامل هرس کنید ببینید مشکل حل میشه یا نه اگه واقعا راست میگین و نفس کشید ما واستون مهمه یه بار هم که شده اهل عمل باید نه فقط حرف
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
1
بابا استان رها شده به حال خودش.نفت و گازش رو ميبرن بالا كشور.چكار دارن اينجا چه خبره.تمام بودجه براي نيمه شمالي كشوره.شما از اراك كه ميري بالا از كيفيت آسفالت مشخصه.
حتي دستشويي هاي بين راهي هم كيفيتشون بالاتر ميره
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
استان داره ازدرون تهی میشه...هرروز تعداد زیادی ازاین شهر مهاجرت بی بازگشت می کنند...تاسیسات زیربنایی فرسوده تر می شوند بدون آنکه نوسازی صورت گیرد وکسی هم به فکر نیست...مشکلات تنفسی ، افزایش بیماریهای خاص خصوصا سرطان و...تا چند سال آینده فقط شاهد یک استان صنعتی هستیم که صرفا کارگران صنعتی در آن ساکنند آنهم بصورت اقماری...افسوس وصد افسوس که دیگر انگیزه ای برای ماندن باقی نمانده....
:
:
:
آخرین اخبار