تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۵۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس ستاد اجرای فرمان‌ حضرت امام(ره):
۲۰ هزار میلیارد تومان در خوزستان سرمایه‌گذاری می‌شود
رئیس ستاد اجرای فرمان‌ حضرت امام(ره) گفت: در ۳ سال آینده با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دولتی مبلغی معادل ۲۰ هزارمیلیارد تومان در خوزستان سرمایه گذاری می‌شود
محمدرضا مخبر دزفولی‌ چهارشنبه در آئین امضای تفاهم نامه توانمندسازی اقتصادی و محرومیت زدایی که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: حقیقتا هر یک نفر در خوزستان یک شهید زنده است؛ در زمان جنگ تحمیلی همه خوزستانی‌ها هرشب با همه دارایی خود وداع می‌کردند زیرا مشخص نبود که صبح بیدار شوند یا بیدار نشوند.

۲۰ هزار میلیارد تومان در خوزستان سرمایه‌گذاری می‌شود

وی افزود: قاعدتا پس از پایان جنگ تحمیلی و شکوفایی که در سراسر کشور صورت گرفت نباید با چنین مشکلاتی روبi رو شود و یک اجحاف مضاعفی در خوزستان انجام شده است زیرا اگر به شهرستان آبادان نگاه کنیم همچنان خرابی ناشی از جنگ در این شهرستان مشخص است.

رئیس ستاد اجرای فرمان‌ حضرت امام(ره) با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل استان خوزستان اشتغال است عنوان کرد: براین اساس این ستاد مصمم است که در 3سال آینده با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دولتی مبلغی معادل 20هزارمیلیارد تومان در خوزستان سرمایه گذاری شود؛ درصورتی که این مبلغ ساماندهی شود نزدیک به 20هزار شغل در این استان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که پروژه‌های یاران جنوبی،مارون و توپال را در اختیار این ستاد قرار دهند نزدیک به 7هزار شغل در این استان نیز ایجاد می‌شود.

مخبردزفولی و از دیگر برنامه‌های این ستاد در خوزستان راه‌اندازی و اجرای پروژه‌های کوچک با مبلغی بالغ بر 120میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در نظر است که با این مبلغ صنایع کوچک و دانش‌بنیان را در استان خوزستان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در 5سال گذشته در شهرستان‌های اندیکا ولالی با مبلغ 190میلیاردتومان کار بزرگی در این دو شهرستان انجام شد که در نظر داریم همین اقدام را در شهرستان‌های حمیدیه، شعیبیه،کارون و باوی که به پیشنهاد استانداری خوزستان بوده‌اند انجام دهیم.

رئیس ستاد اجرای فرمان‌ حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه در کل کشور مشکل 4هزار روستا را از 30درصد تا 100درصد برطرف شده است افزود: فعالیت‌های این ستاد عمدتا در غالب محرومیت‌زدایی، اقتصادمقاومتی و اشتغال هستند که علاوه بر این موارد پروژهای عمرانی دیگری نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مهمترین دستوری که در جهت اشتغال‌زایی صادر شده این است که به هیچ وجه اجازه استفاده بیش از 20درصد از نیرو‌های غیربومی برای پیمانکارانی وجود ندارد و 80درصد از کارکنان هر پروژه باید بومی و از اهالی خود منطقه باشند.

مخبر دزفولی در پایان گفت: با پیشنهاد استاندار خوزستان نمایندگان مجلس این ستاد 200هکتار زمین بیابان خوزستان را جهت مبارزه با پدیده ریزگردها جنگل کاری خواهد کرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری این جلسه برای امضای تفاهم نامه میان ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خوزستان بود.

وی افزود: این تفاهم نامه در جهت افزایش فعالیت‌های خدماتی، مشارکتی و سرمایه‌گذاری در زمینه اشتغال و انجام پروژه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی انجام گرفته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای این تفاهم‌نامه سهم بسزایی در سطح افزایش اشتغال را خواهد داشت گفت: اجرای پروژه‌های این تفاهم نامه زمینه اشتغال فراوانی را برای جوانان مهیا می‌کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار