تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان:
تصویرگری دفاع مقدس یک نیاز است
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان از تصویرگری دوران دفاع مقدس از زوایای مختلف به عنوان یک نیاز یاد کرد
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان از تصویرگری دوران دفاع مقدس از زوایای مختلف به عنوان یک نیاز یاد کرد.

تصویرگری دفاع مقدس یک نیاز است

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی ظهر روز چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت درآمفی تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، با یادآور شدن پنج هزار شهید دانشجو دوران دفاع مقدس از سربلندی دانشگاه در صحنه های مجاهدات تاکید و اظهار کرد: تلاش های  وزارت علوم در حوزه دفاع مقدس و شهادت گام کوچکی است در برابر مسئولیتی که ملت ایران بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما در برابر دفاع مقدس صرفا به بیان خاطرات تاریخی محدود نمی شود، افزود: بیان اصول و بانی مکتب اسلام و امام راحل نیز باید انجام شود، مبانی که دلایل تزلزل شرق و غرب را در برابر ایران اسلامی نشان می دهد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در ادامه جنگ را به سکه ای دو رو که یک روی آن جنگ تحمیلی و روی دیگرش دفاع مقدس است، تشبیه کرد و گفت: نشان دادن زوای آشکار و پنهان دفاع مقدس بر دوش پژوهشگران و مورخان سنگینی می کند و جای دادن بحر دفاع مقدس در کوزه تاریخ کاری بسیار دشواری است.

وی، هنر و ادبیات را اعجازی برای کوتاه کردن راه طولانی رسیدن به این هدف خواند و افزود: سهل و آسان کردن توصیف و تعریف دلاوری ها با زبان هنر و ادبیات امکان پذیر است و در این مسیر به گزارشگری دفاع مقدس نیاز است اما به تصویرگری دفاع مقدس نیاز بیشتری وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی با یادآور شدن اینکه گزارشگری دفاع مقادس بر عهده گزارشگران و خبرنگاران است و هنرمندان باید تصویرگر آن باشند، عنوان کرد: دفاع مقدس و رزمندگان آن دوران، فرصت استثنایی بی بدیلی برای اهل هنر فراهم می کنند که هزاران تصویر واقعی و برآمده از دل و جان مردم این سرزمین را به نمایش بگذارند.

لزوم حفظ و معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس به نسل جوان

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان بر لزوم حفظ و معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس به نسل جوان با هر وسیله و توسط هر قشری تایکد کرد.

سردار محمد علیپور در آئین اختتامیه جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت در آمفی تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون خرمشهر به برشماری عوامل سربلندی در دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: نخستین عامل در سربلندی دفاع مقدس، فرهنگی است که زیر بار ظلم و ستم نمی رود، به ظرفیت های جوانان اعتماد دارد، فرهنگی که برگرفته از فرهنگ عاشورای است.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا این فرهنگ که بر گرفته از دین است حفظ شده و به عنوان خط مشی قرار گیرد، افزود: یکی از راه های ماندگار کردن فرهنگ دفاع مقدس و حماسه ها، استفاده از انواع مختلف هنری و رسانه ای نوشتاری و دیداری است که می تواند فرهنگ را به نسل جدید منتقل کند.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان از جغرافیای دفاع مقدس به عنوان دیگر مولفه ای یاد کرد که باید مورد توجه قرار بگیرد و گفت: استان خوزستان یکی از جغرافیاهای دفاع مقدس است که با وجود اینکه ۸۰ درصد جنگ در آن بوده اما حفظ شد و در راه حفظ جغرافیای دفاع مقدس همه از سیاسیون، علما، اساتید گرفته تا پیشه وران باید تلاش کنند.

علیپور بیان کرد: باید به گذشته برگشت و هر اتفاقی که در  این جغرافیا افتاده ثبت و ضبط و آن را به نسل های آینده منتقل کرد و فضایی همچون خوزستان که مایه سربلندی است را معرفی و به آنها افتخار کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار